Metrica
T.C. Ankara Büyükşehir Belediyesi

Elektrikli Otomobilin Test Sürüşünü Başkan Gökçek Yaptı…

-Renault Mais İle İmzalanan Protokol Çerçevesinde Belediye’nin Sipariş Ettiği 100 Adet Elektrikli Aracın İlkinin Test Sürüşünü Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek Yaptı -Elektrikli Araçla Konya Yolu’nda Kısa Bir Tur Atan Başkan Gökçek: “Büyükşehir Belediyesi Olarak, Özellikle Çevreye Katkı Açısından Türkiye’de Üretilecek Olan Elektrikli Araçların İlk 100 Tanesine Talip Olduk” “Bu Suretle Ankara Ve Türkiye’de Öncülük Yapmak İstiyoruz” “100 Tane Aracın Üretimine Eylül Ayında Başlıyorlar. İnşallah Yıl Sonuna Kadar da Başkent Yollarında Bu Araçları Görürüz”

24 Mart 2011 Perşembe 06:46
Elektrikli Otomobilin Test Sürüşünü Başkan Gökçek Yaptı…

 Büyükşehir Belediyesi’nin sipariş ettiği elektrikli araçların ilkinin test sürüşünü Başkan Gökçek yaptı. 
 1.JPG

Renault Mais ile geçtiğimiz yıl Ekim ayında elektrikli araçların şarj istasyonları için altyapı protokolü imzalayan ve üretilecek ilk 100 araç için sipariş veren Büyükşehir Belediyesi’nin araçlarından ilki Başkent’e geldi. Büyükşehir Belediye Binası Başkanlık Makamı önünde aracın test sürüşünü yapan Başkan Gökçek, aracın performansını çok iyi bulduğunu belirterek, “Yıl sonuna kadar bu araçları Başkent yollarında görürüz” dedi.
 Çevre konusunda yaptığı çalışmalarla her zaman örnek olan Büyükşehir Belediyesi, yeşillendirme çalışmaları, Türkiye’de ilk doğalgazlı otobüslerin kullanımı ve bunun gibi pek çok projenin ardından elektrikli araçların kullanımı için de çalışmalarına başlamıştı. Renault Mais ile yapılan protokol çerçevesinde 100 elektrikli araç siparişi veren Büyükşehir Belediyesi’nin ilk otomobili Başkent’e geldi.
-100 KM’DE 1,55 LİRA
Aracın test sürüşü için Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek ile birlikte aracın tanıtımını yapan Renault Mais Elektrik Motorlu Araç Proje Koordinatörü Ümit Çevik, araca ilişkin teknik bilgiler vererek, “Araç, gece şarj ederseniz, 100 kilometrede, 1,55 Lira yakıyor. Eşdeğer bir araç 100 kilometrede 5,3 litre yakar. Bu da 19,75 lira demektir. Yani elektrikli aracımız, eşdeğer bir otomobilden 12 kat daha ucuz yakıt harcıyor demektir. Ayrıca bu araç çevreci ve sıfır salınımlıdır” diye konuştu.
Başkan Gökçek’in sorusu üzerine, aracın hız sınırının 135 kilometre ile limitlendiğini kaydeden Çevik, “Güvenlik anlamında çevreci ve şehi riçi bir araç. Menzil olarak 160 garanti ediyoruz ancak, 200 kilometreye kadar da çıkabiliyoruz” dedi.
-“6-8 SAATTE ŞARJ OLABİLİYOR”
Aracın satışına ilişkin yüzde 3 ÖTV (Özel Tüketim Vergisi) ile de iyi bir sonuç alındığını ifade eden Ümit Çevik, elektrikli araçların kullanım ömrünün çok daha uzun olduğunu ve aracın aküsünün de 8 yıl garantisi olduğunu ifade ederek, “Araçların şarjı da normal şarj olursa 6-8 saat, hızlı şarjla da maksimum yarım saatte doluyor” diye konuştu.
-“ANKARA VE TÜRKİYE’DE ÖNCÜLÜK EDİYORUZ”
 Aracın test sürüşünü yapmadan önce basın mensuplarına kısa bir açıklamada bulunan Başkan Gökçek, “Ankara Büyükşehir Belediyesi olarak özellikle çevreye katkı açısından Türkiye’de üretilecek olan elektrikli araçların ilk 100 tanesine talip olmuştuk. Devlet Malzeme Ofisi vasıtasıyla o araçları hemen satın almak arzusundayız. Bu suretle de Ankara ve Türkiye’de öncülük yapmak istiyoruz” dedi.

2.jpg
İstanbul’da Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın elektrikli araca binerek, tanıtımını yaptığını hatırlatan Başkan Gökçek, “Ankara’da da bize kısmet oluyor. Tabi çevre açısından son derece önemli. Elektrik enerjisiyle çalışan bir aracın çok daha rahat olduğu kullananlar tarafından da söyleniyor. Yani bu tamamıyla elektrik. Hibrit falan değil. Onun da bilinmesinde fayda var” diye konuştu.
 Aracın şarjının da uygun cihazla rahatlıkla yapılabildiğinin altını çizen Başkan Melih Gökçek, “Sadece benzin istasyonu gibi bir dolum mekanizmasının yapılmış olması kafi. İmkanınız varsa evinizde bile yapabilirsiniz” dedi.
Fiyatı konusunda da Ümit Çevik’in, “Normal bir dizel aracın yüzde 10 daha fazlası olacak” açıklamasının ardından Başkan Gökçek, “Yani harcamış olduğu yakıtın ve enerjinin az olduğu düşünülecek olursa kısa sürede bunu çıkartması mümkün. 12-14 bin kilometrede amorti edebilir” diye konuştu.
Bir gazetecinin “Doğalgazlı otobüslerden sonra bu araçları da Başkent’te görebilecek miyiz?” sorusu üzerine Başkan Gökçek, “Renault Mais, 100 tane aracın üretimine Eylül’de başlıyor. İnşallah yıl sonuna kadar Başkent yollarında bu araçları görürüz. Fiyat konusunda da DMO vasıtasıyla fiyat neyse ona göre alacağız” dedi.

3.jpg
 Araçların şarjları konusunda da benzin istasyonları ve otoparklarda dolum istasyonları kurulabileceğini ifade eden Başkan Gökçek’in, bunun maliyetini sorması üzerine de Ümit Çevik, “4 bin dolar civarından başlıyor, hızlı şarj olursa 10 bin dolara 4 portlu cihazlar kurulabiliyor. Bunlar da 4 tane aracı aynı anda şarj edebiliyor” cevabını verdi.
 Açıklamaların ardından Çevik ile birlikte Renault Fluence Z.E model araca binen Başkan Gökçek, direksiyon başına geçip, emniyet kemerini bağlayarak, test sürüşüne başladı. Basın mensupları için önce kısa bir tur atan Başkan Melih Gökçek, daha sonra Konya Yolu’na çıkarak, aracın performansını ve konforunu bizzat sürerek denedi. Yolda gazetecilerin sorusu üzerine “Performansı ve konforu çok iyi. Seri bir araç” açıklamasını yapan Başkan Gökçek, araçtan çok memnun kaldığını ifade etti.
-PROTOKOL GEÇTİĞİMİZ YIL EKİM AYINDA İMZALANMIŞTI
Çevre dostu elektrik motorlu araçların kullanımı ve yaygınlaştırılması konusunda işbirliği oluşturulması amacıyla Ankara Büyükşehir Belediyesi, bu konuda Türkiye’deki ilk adımı atarak, Başkan Gökçek, Renault Euromed Bölgesi Başkanı Jacques Chauvet ve Renault MAİS Genel Müdürü İbrahim Aybar arasında 14 Ekim 2010’da elektrik motorlu araç altyapı protokolü imzalanmıştı.