Metrica
T.C. Ankara Büyükşehir Belediyesi

ANKARA BÜYÜKŞEHİR “LİKYA ŞEHİRLER ARASI GENÇLİK DEĞİŞİMİ” PROGRAMINDA ANTALYALI GENÇLERİ AĞIRLADI

Antalya Büyükşehir Belediyesi Gençlik Meclisi Üyesi 50 üniversiteli genç, Ankara Büyükşehir Belediyesinin ev sahipliğinde “Likya Şehirler Arası Gençlik Değişimi” programında Başkent Gençlik Meclisi üyeleri ile bir araya geldi.

01 Ağustos 2024 Perşembe 13:21

Gençlik ve Spor Hizmetleri Daire Başkanlığı koordinesinde 4 gün süren program kapsamında Antalyalı gençler; deneyimlerini ve projelerini paylaştıkları atölye çalışmaları, kültürel ve tarihi geziler, tanışma oyunları, toplantılar ve çalıştaylara katıldı.

Ankara Büyükşehir Belediyesi gençlerin kültürel ve sosyal gelişimine katkı sağlamak amacıyla çeşitli etkinlikler düzenlemeye devam ediyor.

Antalya Büyükşehir Belediyesi Gençlik Meclisi Üyesi 50 üniversiteli genç, Ankara Büyükşehir Belediyesinin ev sahipliğinde “Likya Şehirler Arası Gençlik Değişimi” programında Başkent Gençlik Meclisi üyeleri ile bir araya geldi.

DENEYİMLER VE PROJELER PAYLAŞILDI

Antalya’da haziran ayında ilki düzenlenen “Gençlik Kampı”na katılan Ankaralı gençlerden sonra şimdide Antalyalı gençler Başkentte gerçekleştirilen kampta ağırlandı. Gençlik ve Spor Hizmetleri Daire Başkanlığı koordinesinde 4 gün süren program kapsamında kampta Antalyalı gençler; deneyimlerini ve projelerini paylaştıkları atölye çalışmaları, kültürel ve tarihi geziler, tanışma oyunları, toplantılar ve çalıştaylarla hem eğlenceli zaman geçirdi hem de gençlik politikalarının geliştirilebilmesi amacıyla oturumlar ve sunumlar gerçekleştirdi.

GENÇLER BAŞKENTİN SEMBOL MEKÂNLARINDA KEYİFLİ ZAMAN GEÇİRDİ

Kampın ilk gününde “Dijital Hayvanat Bahçesi”ni ziyaret eden gençler ikinci gününde Anıtkabir, Ankara Kalesi ve Hamamönü’nü ziyaret etti. Başkentin kültürel ve tarihi mekânlarını ilgiyle gezen ve bilgiler alan gençler, programın üçüncü gününde ise Ankara Kent Konseyi Kabul salonunda çeşitli oyunlar, çalıştay ve atölye çalışmalarında proje ve fikirlerini paylaştı.

“GENÇLERİN PROJELERİNİ VE FAALİYETLERİNİ BİRBİRLERİYLE PAYLAŞACAKLARI ORTAMLAR HAZIRLADIK”

Gençlik ve Spor Hizmetleri Daire Başkanlığı Gençlik Hizmetleri Şube Müdürü Erdal Demir, “Antalya Büyükşehir Belediyesi Likya Şehirler Arası Gençlik Değişim Programı kapsamında haziran ayı içerisinde Ankara'daki gençlerimizin katılımıyla Antalya'da 4 gün süren bir gençlik kampı gerçekleştirdik. Temmuz ayında ise Ankara Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde Antalya'dan gelen gençlerimize 4 günlük gençlik kampında bir araya geldik. Gerek Antalya gerek Ankara'daki kamplarda gençlik politikaları üzerinde yapılan ve yapılması planlanan projelerin, etkinliklerin paylaşıldığı, fikir alışverişi yapıldığı, kent gezileri, konserler ve çeşitli kültürel faaliyetlerin yer aldığı bir kampa ev sahipliği yaptık. Bu kamp içerisinde farklı atölye çalışmaları, projelerin paylaşılması, kültürel geziler ve çalıştayların olduğu bir kamp sürecimiz oldu. Gençlerin projelerini ve faaliyetlerini birbirleriyle paylaşacakları ortamlar hazırladık. Kent gezileri ve konserlerle kampı tamamladık. Elde edilen çıktılar gençlik adına yapılacak çalışmalarımızda bize rol model olacak” dedi.

GENÇLER DOLU DOLU 4 GÜN GEÇİRDİ

Kent Konseyi Başkent Gençlik Meclisi Başkanı Halil Ecer, “Türkiye'de gençlerin karar alma mekanizmasına dâhil olması ve gençlerin farklı kültürleri ile bir araya gelmesi için Antalya Büyükşehir Belediyesinin başlatmış olduğu Likya Değişim Yolu projesi nin 2. ayağı Ankara'da gerçekleşiyor. Ankara Büyükşehir Belediyesinde gönüllülük çerçevesinde çalışan gençlerin bugün Ankara'da Biz Başkent Gençlik Meclisiyle Ankara Büyükşehir Belediyesi Gençlik ve Spor Hizmetleri Dairesi olarak karşılıyoruz. Bu program aslında uluslararası gençlik değişim programlarını da göz önünde bulundurarak yerelde değişim programları olarak ele alabiliyoruz. Türkiye'de farklı şehirlerde bulunan gençlerin hem diğer şehirlerde yaşayan gençleri tanıması hem diğer şehirlerde yaşayan gençlik politikalarını neler olduğunu öğrenmesi için iller arasındaki bir değişim programıdır. Bu 4 günlük süreçte ilk etapta Ankara'nın kültürel değerlerinin aktarıldığı Anıtkabir ziyaretiyle başlayıp Ankara Kalesi’ni kültürel gezisi ile ardından Ankara'daki değerlerin Kızılay, Gençlik Parkı gibi sembolik değerlerde Antalya'dan gelen gençleri tanıştırdık. Antalya'daki gençlerin problemleri nelerdir, Ankara'daki gençlerin problemleri nelerdir burada beraber çözümler üretmeye çalıştık” dedi.

Antalya Büyükşehir Belediyesi Gençlik Kampı ve Eğitim Merkezi Gençlik Lideri Atanur Çelik ise şunları söyledi:

“Antalya Büyükşehir Belediyesinin ilk defa başlattığı bir program olan Likya Şehirlerarası Gençlik Değişimi Projesinin Antalya-Ankara'ya etabındayız. Geçtiğimiz aylarda Ankara ekibini Antalya'da misafir etmiştik ve gençlik alanında gençlik çalıştayları, gençlik fırsatları hakkında gençlerimize farklı alanları nasıl deneyimleyecekleri hakkında bilgiler vermiştik. Bu sefer Ankara'da aynı programda farklı gençlerimiz ile beraber Antalya'dan gelerek buradaki kent konseyi gençlik meclisi içerisinde ne gibi çalışmaların yürütüldüğünü, nasıl faaliyetlerin yapıldığı hakkında arkadaşlarımız bilgi sahibi oluyor. 4 günlük programımız çerçevesinde Ankara'nın çeşitli yerlerini gezdik, Anıtkabir’i gezmelerini, Ankara'daki müzeleri görmelerini sağladık. Ankara Büyükşehir Belediyesi ekibi bizlere çok yardımcı oldular. Bizim konforumuzu sağlamak ve mutlu olmamızı gerçekleştirmek için ellerinden geleni yaptılar. Lojistik açıdan Ankara Büyükşehir Belediyesinin desteği sürerken kent konseyi gençlik meclisimizde eğitimler ve program kapsamında bize desteklerini sundular.  Farklı deneyimler ve kazanımlarla kendilerini bir alan sağladıkları için buradan çok eğlenceli ve katkılı deneyimler ile ayrıldıklarını düşünüyoruz.”

ANTALYALI GENÇLERDEN BÜYÜKŞEHİRE TEŞEKKÜR

Ankara’da keyifli 4 gün geçiren Başkent Gençlik Meclisi ve Antalya Gençlik Meclisi üyeleri gençler, kamp süreciyle ilgili şunları söyledi:

Zeynep Sude Çulğatay: “Bu etkinliği bize sağlayan Antalya Büyükşehir Belediyesi ve Ankara Büyükşehir Belediyesine çok teşekkür etmek istiyorum. Sınavdan da yeni çıkmış bir öğrenci olarak bu etkinliklere ücretsiz bir şekilde dâhil olabilmek bizi çok mutlu etti. Sınav stresimizi atmış olduk ve Ankara gibi büyük bir şehri tanıma fırsatı bulduk. İlk defa 18 yaşında gelmenin gururunu yaşıyorum artık. Dijital Hayvanat Bahçesi de hayvanların hayvanat bahçesinde tutulmaması taraftarıydım ve oldukça düşünceli bir hareket olmuş.”

Hacer Esva Bulut: “Bence hepimiz için çok faydalı olacak bir etkinlik. Birbirimizden farklıyız ve birbirimize özelliklerimizi, bilgilerimizi aktarıyoruz. Hem etkinlik yapıyoruz hem projeler… Dijital Hayvanat Bahçesi de görünüm olarak muhteşem. 3 boyutlu gözlüklerle de sanki canlıymış gibi çok güzel, çok beğendim her yönden. Ankara’yı da ayriyeten çok fazla beğendim çok büyük bir şehir, her yönden gelişmiş.”

Samira Özdemir: “Bu tarz değişim programlarının öğrencilere çok faydalı olduğunu düşünüyorum. Özellikle Antalya’daki öğrencilerin Ankara’yı Ankara’daki öğrencilerin Antalya’yı görmesi, farklı iklimleri, farklı şartları görmesi öğrencileri çok fazla geliştiriyor. Dijital Hayvanat Bahçesi de hayvanların zarar görmemesi ve gerçek hayvanları belli bir kapalı alana maruz bırakmamaları güzel olmuş. Bu kapsamda her ilde bunun yayılmasını tavsiye ediyorum ve istiyorum. Bir hayvan sever olarak bu tarz şeylerin hayvan haklarının korunması adına çok iyi olacağını düşünüyorum.”

Minel Sima Çelik: “Öğrenci olduğumuz için öğrencilerin parası çoğunlukla olmuyor şehirlerarası gidip gelmek konusunda çok problem yaşanıyor. Bu gibi programlar sayesinde bir Türk genci olarak Türkiye’nin diğer şehirlerini öğreniyoruz. Özellikle Antalya ve Ankara arasında olması… Antalya’daki öğrenciler Ankara’ya gelerek tam olarak Atatürk’ün yattığı toprakları daha rahat bir şekilde görebiliyor. Etkinlikler de güzel. Dijital Hayvanat Bahçesi için de şunu söyleyebilirim; hayvanların içeride tutulup acı çekerek gözümüzün önünde sergilenmesi yerine bu gibi hayvanat bahçesi yapılmasını çok mantıklı buldum. Daha önce ismini duymuştum Dijital Hayvanat Bahçesi’nin ama görme şansım olmamıştı burayı gördüm güzel oldu. Bu gibi etkinlikler sayesinde aslında biz daha çok Türkiye’yi tanımış oluyoruz.”

Seitgazi Mambet: “Ankara’da geçirdiğim gün son derece güzel geçti sonunda Ankara şehrine gelmek güzeldi. Dijital Hayvanat Bahçesi’ni çok güzel bulduğumu söyleyebilirim hayvan haklarını koruyarak sağ olsunlar güzel bir şey yaratmaya çalışmışlar. Bu etkinlikle çok önemli umarım herkes gelebilir, katılabilir. Çok eğlenceli bir etkinlik oluyor.”

Taylan Çağlar Kutlu: “Bu etkinliğe sosyal etkinlik olsun diye katıldım. Belediyeler arası birbirimizin protokollerini değerlendirme amacıyla bir araya geldik. Kaynaşma ve tanışma ortamımız oldu.

Mine Nur Demirkıran: “Antalya Büyükşehir Belediyesi ve Ankara Büyükşehir Belediyesinin ortaklaşa gerçekleştirdiği Likya Şehirler Arası Gençlik Değişimi projesinin ilk ayağını Antalya’da, ikinci ayağını ise Ankara'da gerçekleştirdik. Amacımız 4 gün boyunca Antalya ve Ankara'da yaşayan gençlerimizin sosyalleşmesi ve kültürler arası etkileşimde bulunması. Ankara’nın tarihi ve coğrafyası ile ilgili çalışmalar yaparak bunlar üzerinde ortak neler yapabileceğimizi ve nasıl katkılar sağlayabileceğimizi konuştuk. Gençlerle birlikte atölye çalışmaları, Ankara'nın tarihi ve turistik yerlerine gezi düzenlendi. Buralar hakkında detaylı bilgiler aldık. Gençlerimizi bu noktada bilinçlendirmek ve farkındalık oluşturmayı hedefliyoruz. Başkent Gençlik Meclisinin hazırlamış olduğu sunumlarla kentlerle ilgili detaylı bilgiler aldık. Bizler Antalya'da bunlar üzerinde neler yapabiliriz bunu değerlendireceğiz.”

Tarık Öral: Antalya’dan gelen arkadaşlarımızı burada ağırladık. Daha önce karşılaşmayacağımız arkadaşların kültürlerini tanıma şansı yakaladık. Bu süreçte gençlik problemleri ve gençliğin nelere kudretli olduğunu öğrenmiş olduk. Beraber planlamalar yaptık yeni protokoller üretiyoruz. Gençlerin yeni kararlara ulaşmalarını kolaylaştıracak fikirlerle kentimize döneceğiz.”