Metrica
T.C. Ankara Büyükşehir Belediyesi

Ankara’ya 2011 Yılında 3 Milyon Ton Asfalt Serilecek

- Başkan Gökçek : “Başkent’in Bulvar ve Caddeleri Sağlam ve Modern Modifiye Asfalt İle Donatılacak” -Başkan Gökçek Ayrıca 200 Kilometre Yeni Yol Açımı Hedeflediklerini de Söyledi

21 Nisan 2011 Perşembe 02:03
Ankara’ya 2011 Yılında 3 Milyon Ton  Asfalt Serilecek

1.JPG

Ankara Büyükşehir Belediyesi, bu yıl Başkent’te 1 milyon tonu modifiye olmak üzere yaklaşık 3 milyon ton asfalt serimi hedefliyor. 2011 yılının Başkent’te  “Modifiye Yılı” olacağını belirten Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek, Başkent’in cadde ve bulvarlarının modern asfalt ile donatılacağını ve hem görüntü hem de kalite açısından da sürücülerin Ankara yollarında konforlu sürüş keyfi yaşayacaklarını söyledi.
Geçen yıl yapılan modifiye asfalt çalışmalarının bu yıl daha da artacağını belirtenBaşkan Gökçek, modifiye plentinin kapasitesinin artırıldığını, bu sezon yaklaşık 1 milyon ton sert taş esaslı (bazalt) modifiye edilmiş bitümlü asfalt kaplamanın planlandığını bildirdi. Yeni yerleşim birimlerinin çoğalması ve şehrin büyümesi nedeniyle her yıl olduğu gibi bu yıl da yeni yol açım çalışmalarının yapılacağını belirten Başkan Gökçek, yaklaşık 200 kilometre yeni yol açımı hedeflediklerini de kaydetti. Başkan Gökçek yapılacak çalışmalarla 2011 yılında İstanbul Yolu, Eskişehir Yolu, Havaalanı Yolu, Simon Bolivar Caddesi, Mithatpaşa Caddesi, Ziya Gökalp Caddesi, Fatih Caddesi, Kızlarpınarı Caddesi, Etlik Caddesi, Ayaş Yolu, Samsun Yolu’na modifiye asfalt serilmesinin planlandığını bildirdi.

-SAĞLAM, MODERN VE KONFORLU MODİFİYE ASFALT-

2.jpg

Sert taş esaslı (bazalt) modifiye edilmiş bitümlü asfalt kaplama ile yapılan yolların daha sağlam ve modern olacağını belirten Başkan Gökçek, bu asfaltın aşırı trafik yüküne ve soyulmaya karşı daha dayanıklı olduğunu söyledi.
Modifiye asfaltın normal bitüm sıcak karışım (BSK) asfalta göre içerisinde barındırdığı bitüm oranının fazla olduğunu belirten Başkan Gökçek, “Daha az gözenekli ve daha az geçirgen olmakla beraber kaplama yüzeyi pürüzsüz olduğundan sürüş açısından daha sessiz ve konforlu olmaktadır” dedi. Modifiye edilmiş bitümlü asfalt kaplamanın estetik yönden güzel olduğunu ifade eden Gökçek, “Renginin koyu olması nedeniyle trafik çizgileri atılınca daha güzel ve estetik görüntü ortaya çıkıyor” dedi.

3.jpg
Sert taş esaslı (bazalt) modifiye aşınma tabakası için bazı teknik özelliklerin gerekli olduğuna da değinen Başkan Gökçek, her hava koşulunda modifiye aşınma tabakası sermenin mümkün olmadığını, bunun için hava sıcaklığının 20 derecenin üzerinde olması gerektiğini söyledi. Normal asfalt çalışmasından farklı olarak, modifiye aşınma tabakasının seriminde soğuk derz oluşmaması için yolun tamamen kapatılarak finişerlerin yol genişliği boyunca aynı anda asfalt serimi yapması gerektiğini de ifade eden Başkan Gökçek, yapımı planlanan çalışmaların hava koşullarının elverişli olması ile birlikte Emniyetle yapılacak işbirliği sonucunda yapılacağını ve vatandaşların mağdur olmaması için gerekli önlemlerin alınacağını da kaydetti.