ASKİ'DEN “ÇAKMA ASKİ'CİLER” TEPKİSİ…
-“Bazı firmalar Büyükşehir Belediyesi ve Aski’nin ad ve logolarını kullanarak haksız kazanç elde ediyor” -“Özel firmalara ait su ve kanal arıza araçları Aski’nin adını kullanarak kanal temizleme ve görüntüleme sorunlarına müdahele edip para topluyor”
22 Aralık 2012 Cumartesi 00:00-“Bazı firmalar Büyükşehir Belediyesi ve Aski’nin ad ve logolarını kullanarak haksız kazanç elde ediyor”
-“Özel firmalara ait su ve kanal arıza araçları Aski’nin adını kullanarak kanal temizleme ve görüntüleme sorunlarına müdahele edip para topluyor”
-“Aski’ye ait olmadığı halde Aski’nin adını kullanarak vatandaşlardan haksız kazanç elde eden firmalar hakkında savcılığa suç duyurusunda bulunduk”
ASKİ Genel Müdürü İrfan Kaya, bazı firmaların Büyükşehir Belediyesi ile ASKİ’nin adını ve logosunu kullanarak çalışma yaptıklarını belirterek, “Tespit ettiğimiz bazı firmaların ASKİ’ye ait olduğu izlenimi verilen kanal temizleme ve kanal görüntüleme araçlarıyla vatandaşları kandırarak haksız kazançlar sağladığını belirledik” dedi.
Başkentlilerden bu firmalara karşı dikkatli olmalarını isteyen Kaya, “Bazı özel firmalar, araçlarının üzerine ‘Büyükşehir Belediyesi, ASKİ ve başka kurumların’ adını yazarak, kendilerine resmi araç görüntüsü veriyor. Resmi kurumların adını kullanarak iş yapan bu firmalar, özel iş yaptıkları halde sanki ASKİ ve Büyükşehir Belediyesi görevlileriymiş gibi Başkentlilerden yaptıkları işin bedelini alıyorlar” diye konuştu.
ASKİ olarak vatandaşların her türlü su ve kanal arızası şikâyetlerini en kısa sürede çözdüklerinin altını çizen Genel Müdür Kaya, şunları kaydetti:
“Son günlerde bazı özel firmaların kurum logolarını kullanarak, kendilerini ASKİ’den geliyormuş gibi tanıttıklarına dair çok sayıda duyum aldık. Bu şikayetler üzerine harekete geçen ekiplerimiz bu şekilde çalışan araçları tespit etti. Yasal olmadığı halde ad ve logomuzu kullanarak vatandaşların güvenini kazanan ve haksız kazanç elde eden bu firmalar hakkında Savcılığa suç duyurusunda bulunduk.”
Başkentlilerin mağdur olmaması için bu gibi firmalara karşı duyarlı olmalarını öneren Genel Müdür Kaya, “Vatandaşlarımız her türlü su ve kanal şikayetleri için günün 24 saati hizmet veren ALO 185 Numaralı Çağrı Merkezi’ni arayarak bizden yardım alabilirler” dedi.