Metrica
T.C. Ankara Büyükşehir Belediyesi

AŞTİ'DE YOĞUN GÜNLER

Ankara’da günde ortalama 150 bin kişinin uğrak yeri olan, bayramlarda ve asker celp dönemlerinde ise bu sayının iki-üç katına çıktığı Ankara Şehirlerarası Terminal İşletmesi (AŞTİ), okulların da tatil olması üzerine en yoğun günlerini yaşıyor.

25 Haziran 2014 Çarşamba 10:57
AŞTİ'DE YOĞUN GÜNLER

-HER GÜN 150 BİN KİŞİNİN UĞRAK YERİ OLAN AŞTİ,

200 TEMİZLİK PERSONELİ İLE HER GÜN GÜL KOKULU DETERJANLA YIKANIYOR

-ANKARA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ’NİN AŞTİ’NİN İŞLETMESİNİ YAPAN BUGSAŞ ŞİRKETİNİN GENEL MÜDÜRÜ SEÇKİN ODABAŞI, ALDIKLARI ÖNLEMLERLE AŞTİ’NİN KİRLİ KOKULARDAN ARINDIRILDIĞINI KAYDETTİ

-ODABAŞI, 201 PERSONEL İLE DE GÜVENLİĞİN SAĞLANDIĞINI SÖYLEDİ

Ankara’da günde ortalama 150 bin kişinin uğrak yeri olan, bayramlarda ve asker celp dönemlerinde ise bu sayının iki-üç asti_BAR_5580.JPGkatına çıktığı Ankara Şehirlerarası Terminal İşletmesi (AŞTİ), okulların da tatil olması üzerine en yoğun günlerini yaşıyor.

Yaz ayları nedeniyle yoğun bir hareketliliğin gözlendiği AŞTİ’de 200 kişilik temizlik ekibi, üç vardiya halinde çalışıyor. 128 bin metrekaresi kapalı, 100 bin metrekaresi de açık olmak üzere  toplamda 228 bin metrekarelik bir alana sahip olan AŞTİ’de modern temizlik ekipmanlarına sahip olan görevliler, temizlik ve hijyeni sağlamak için 24 saat yoğun çaba sarfediyor ve koku kirliğini yok etmek amacıyla gül kokulu deterjanlarla yıkıyorlar.

-ODABAŞI:  “GÜVENLİK VE TEMİZLİK ÖNCELİĞİMİZ”

AŞTİ’nin işletmesini yapan Büyükşehir Belediyesi’ne ait  BUGSAŞ Şirketinin Genel Müdürü Seçkin Odabaşı, AŞTİ’deki olumsuzlukları ortadan kaldırmak için yoğun olarak çalıştıklarını belirtti.

Odabaşı, 320 firmanın biletlerinin satıldığı 80 tane gişenin bulunduğu, günlük 150 bin kişinin, pik dönemlerde ise (Bayramlar, celp dönemleri gibi) 300-350 bin kişinin ziyaret ettiği AŞTİ’de güvenlik ve temizliğin en öncelikli hizmetler olarak yer aldığına dikkat çekti.

Odabaşı, “201 personelimizle AŞTİ’nin güvenliğini sağlıyoruz, 6 zabıta da ayrıca görev yapıyor. Bir de polis noktası bulunmakta. 32 kapıdan kontrollü olarak AŞTİ’ye giriş çıkış yapılıyor ve 152 kamera ile bu yoğunluk kontrol ediliyor.  Yanı üst düzey bir kamera görüntüleme sistemimiz var, bununla da AŞTİ’nin güvenliğini üst düzeyde götürüyoruz” dedi.

-AŞTİ’YE “CİP SALONU” YAPILACAK

1995 yılında kurulan AŞTİ’de gerçekleştirmeyi hedefledikleri projeleri de anlatan Odabaşı AŞTİ’ye ilk olarak “CİP salonu” kazandırmayı amaçladıklarını kaydetti.

Odabaşı, havaalanlarında bulunan CİP salonunun benzerini kuracakları CİP Salonu’nun ücretli olacağını ve AŞTİ’ye gelen vatandaşların buradan üst düzey hizmet almalarını sağlamayı düşündüklerini ifade etti.

AŞTİ’de 112 Acil Servisi’ne bir yer verdiklerini ve 112 Acil Servisi hizmetinin devam ettiğini kaydeden Genel Müdür Odabaşı,  Sağlık Ocağı ihtiyacına da dikkat çekerek, “Sağlık Ocağı’nı da Bakanlıkla irtibata geçerek AŞTİ’ye kazandırmayı düşünüyoruz” dedi.

-"ÇIĞIRTKANLIK, 'E-BİLET'LE BİTECEK"

AŞTİ’de yaşanan sorunlardan birisinin “çığırtkanlık” olarak nitelendirilen yolcu kapma olayı olduğunu kaydeden Genel Müdür Odabaşı, “e-bilet” sistemini getirerek yolcuların biletlerini firmalardan almak yerine internet ortamından temin edebileceklerini bu yolla da çığırtkanlıkla da mücadelede önemli bir mesafe alacaklarını kaydetti.

Odabaşı, çığırtkanlarla mücadele kapsamında AŞTİ yönetimi olarak hem AŞTİ Kooperatifi hem de AŞTİ’deki firmaların kurduğu dernek nezdinde bazı girişimler başlattıklarını da belirterek, “Bu girişimlerimizle de çığırtkan olarak çalışanların sayısını azaltmayı ve önlerini kesmeyi hedefliyoruz” diye konuştu.  

-“SURİYELİ GÖÇMENLERLE İLGİLİ ÇALIŞMAMIZ VAR”

AŞTİ’de güvenlik, temizlik ve Suriyeli sığınmacıların öncelikli konuları olduğuna dikkat çeken BUGSAŞ Genel Müdürü Seçkin Odabaşı, AŞTİ’de yapılanları ve yapılacakları ise şöyle sıraladı:

  • AŞTİ’de Suriyeli göçmenlerle ilgili biraz sıkıntımız var, Suriyeli göçmenleri Bakanlık düzeyinde tekrar görüşüp Barınma evlerine Çocuk Esirgeme yurtlarına götürüyoruz, orada bu kişilerin ihtiyaçları gideriliyor. Suriyeli sığınmacılarla ilgili de ayrıca çalışmalar yapıyoruz.
  • AŞTİ’de kötü kokuya sebep olan 15 depo boşaltılarak ve temizlikleri yapılarak kiraya verildi.
  • Bazı dükkanlar nizami değildi, nizami hale getirildi.
  • Otopark ve çevre düzenlemeleri yapıldı.
  • AŞTİ’ye girmeyen otobüsleri kamera ile takip ediyoruz. Bu otobüsler fotoğraflandıktan sonra ceza kesiyoruz.
  • Kooperatife ait 40 minibüsle vatandaşları Ankara’nın belli merkezlerine ücretsiz olarak 24 saat boyunca ve her 15 dakikada bir götürüyor. Bu servislerimizde de 160 kişi çalışıyor.
  • Belko-Air da aktif olarak havaalanına servis hizmeti veriyor.
AŞTİ'DE YOĞUN GÜNLER
AŞTİ'DE YOĞUN GÜNLER
AŞTİ'DE YOĞUN GÜNLER
AŞTİ'DE YOĞUN GÜNLER
AŞTİ'DE YOĞUN GÜNLER
AŞTİ'DE YOĞUN GÜNLER
AŞTİ'DE YOĞUN GÜNLER
AŞTİ'DE YOĞUN GÜNLER
AŞTİ'DE YOĞUN GÜNLER