Başkent Tiyatrosu’ndan Ödüllü Müzikal…
-BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ BAŞKENT TİYATROLARI, 2012’DE YENİ OYUNLAR, İDDİALI YAPIMLARLA TİYATROSEVERLERLE BULUŞUYOR - DEVLET TİYATROSU ESKİ BAŞREJİSÖRÜ ERHAN GÖKGÜCÜ’NÜN HEM YAZDIĞI HEM YÖNETTİĞİ “RAMAZAN’LA CÜLİDE” 14 OCAK’TA GALA YAPIYOR
10 Ocak 2012 Salı 00:00Yeni sezonda yeni projeler ve iddialı yapımlarla seyirci karşısına çıkmaya hazırlanan Büyükşehir Belediyesi Başkent Tiyatroları, tarihinin en büyük prodüksiyonuyla 14 Ocak Cumartesi gününden itibaren tiyatro severlerle buluşacak. Devlet Tiyatrosu eski Başrejisörü Erhan Gökgücü’nün hem yazdığı hem yönettiği “Ramazan’la Cülide” adlı müzikal, 24 kişilik geniş oyuncu kadrosu ve Kemal Günüç’ün şefliğindeki Kent Orkestrası’nın muhteşem yorumlarıyla sahnelenecek.
Başkent Tiyatroları’nın iddialı yapımı Ramazan’la Cülide, Gençlik Parkı Kültür Merkezi’nde 14 Ocak Cumartesi günü gerçekleşecek Gala’nın ardından Başkentli tiyatro severlerle buluşacak. 1984
TOBAV Oyun Yazımı Yarışması “Birincilik Ödülü” ile 2004 Sanat Kurumu “Yılın Yapımı” Ödülü sahibi müzikal, oyuncu kadrosu ile dikkat çekiyor.
Müzikalin hem yazarı hem de rejisörü olan Erhan Gökgücü, “Ramazanla Cülide neyi anlatıyor?” sorusunu şöyle yanıtladı:
“İnsanoğlunun geleceğini, geçmişindeki vurgular, değişim ve dönüşümlerin belirlediğini… Aralarında niza olmasaydı bu iki toplum Barut Osman’ın avucuna düşerler miydi? Çaresizlik batağında bocalamaya mahkum olmasalardı Ramazanla Cülide’nin saf aşkları böyle sonuçlanır mıydı? Sosyo ekonomik dönüşümler sosyo kültürel destekten yoksun olmasaydı Barut Osman palazlanır mıydı? Bugününden mutlu olmayan, geçmişini irdelemez ise çıkar yol bulabilir mi? Ve daha birçok soruya yanıt arıyor.”
GELİŞMEYE AÇIK BİR EKİP
Devlet Tiyatrolarında Sanat Yönetmeni ve Başrejisör olarak görev yapan, yaklaşık 30 ödül sahibi, 12 yapıt yazan ve halen Ankara Devlet Konservatuarı Tiyatro Bölümü’nde oyunculuk dersleri veren Erhan Gökgücü, 17. yaşını yeni bitirmiş genç bir tiyatroyla çalışmanın hissettirdiği duyguları ise şöyle aktardı:
“Türkiye’ deki tiyatro yapılanması için 17 önemli bir sayı. Ama tiyatro sanatının kökleştiği ülkeler için genç bir tiyatro sayılır. Bu nedenle bu çalışmayı kabul ederken biraz tedirgindim. Ama karşımda öğrenmeye, gelişmeye oldukça açık, oldukça hevesli bir ekip gördüğüm için mutluyum. Olgunluk sürecine adım atmaktalar. Dilerim hep başarılı olsunlar.”