"EGO CEP'TE" ANKARALILARIN VAZGEÇİLMEZİ OLDU
EGO Genel Müdürlüğü tarafından hizmete alınan “EGO Cep’te” akıllı uygulamasında kullanıcı sayısı 1 milyon 500 bine ulaştı. Kent içi toplu taşımada Başkentlilerin vazgeçilmezi haline gelen “EGO Cep’te” uygulamasında internet üstünden akıllı telefon, tablet ve bilgisayarlarla her gün 700 bine yakın sorgulama yapılıyor.
12 Ağustos 2015 Çarşamba 09:13-BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ EGO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ’NÜN “EGO CEP’TE” UYGULAMASINDA KULLANICI SAYISI 1 MİLYON 500 BİNE ULAŞTI
-EGO CEP’TE UYGULAMASINDAN HER GÜN 700 BİNE YAKIN SORGULAMA YAPILIYOR
-AKILLI TELEFON KULLANICI OLMAYANLAR İLE ENGELLİ VATANDAŞLAR DA SMS VE SESLİ ARAMA ÖZELLİKLERİYLE UYGULAMADAN FAYDALANABİLİYOR
EGO Genel Müdürlüğü tarafından hizmete alınan “EGO Cep’te” akıllı uygulamasında kullanıcı sayısı 1 milyon 500 bine ulaştı.
Kent içi toplu taşımada Başkentlilerin vazgeçilmezi haline gelen “EGO Cep’te” uygulamasında internet üstünden akıllı telefon, tablet ve bilgisayarlarla her gün 700 bine yakın sorgulama yapılıyor.
Akıllı cep telefonu kullanıcısı olmayanların da unutulmadığı “EGO Cep’te” sisteminde sabit telefonlardan “mesaj” ve “sesli arama” özellikleri bulunuyor. Başkentliler, bu özellikler sayesinde bugüne kadar yaklaşık 2 milyon 500 bin “SMS” ile 1 milyon 600 bin “Sesli arama” yaparak, “Otobüs Nerede?” hizmetinden faydalandı.
EGO Genel Müdürü Necmettin Tahiroğlu, Başkentlilerin “EGO Cepte” sistemini kullanmaya başlamalarıyla birlikte, “Durakta otobüs beklemekten” kaynaklı zaman kayıplarının sona erdiğini bildirdi.
EGO Cepte’nin, akıllı telefon, tablet ve bilgisayar üzerinden kullanıldığını belirten Genel Müdür Tahiroğlu, “EGO Cep’te kullanıcısı olan yolcularımız, ‘otobüs nerede, otobüslerin güzergahı, durak bilgileri, kaç dakika sonra otobüsün durağa geleceği, herhangi bir adrese toplu taşıma araçlarıyla nasıl ulaşılacağı’ gibi sorulara, akıllı uygulama sayesinde kısa sürede cevap alıyorlar” dedi.
EGO Genel Müdürlüğü Bilgi İşlem Daire Başkanlığı elemanlarıyla kurumun öz kaynakları kullanılarak hazırlanan sistemin Türkiye’de bir ilk olduğunu hatırlatan Genel Müdür Tahiroğlu, sistemin, internete girebilen cep telefonlarının yanı sıra EGO’nun internet sitesi www.ego.gov.tr adresine girerek de kullanıldığını söyledi.
-“UYGULAMADA, ALO 153, EGO SMS VE EGO SES DEVREDE”
Toplu taşımada EGO otobüslerini kullanan vatandaşlara internet ve site üzerinden yapılan sorgulamanın dışında da alternatifler sunulduğunu belirten Genel Müdür Tahiroğlu, şunları söyledi:
“Vatandaşlar durak numaralarını bildirerek, ‘otobüs nerede?’ sorusuna ALO 153 Mavi Masa üzerinden de anında cevap alabiliyorlar. Ayrıca akıllı telefonu olmayanlar ile görme engelli vatandaşlar için EGO Cep’te’nin ‘EGO SMS’ ile ‘EGO Sesli’ uygulaması bulunuyor.
SMS ve sesli mesaj uygulamamızdan yararlanmak isteyen yolcularımız, 0 312 911 3 911 ile 0 850 303 0 309 telefon numaralarını arayarak veya kısa mesaj göndererek, gitmek istedikleri hat veya durağa ait sorgulama yapabiliyorlar.”
Kullanıcı sayısının 1 milyon 500 bine ulaştığı, her gün 700 bine yakın sorgulamanın yapıldığı “EGO Cep’te”nin, Başkentlilerin adeta bir parçası haline geldiğini kaydeden Genel Müdür Tahiroğlu, uygulamanın hizmete girdiği günden bugüne kadar yaklaşık 2 milyon 500 bin SMS ile 1 milyon 600 bin “Sesli Arama” yaptığını vurguladı.
-“EGO CEPTE” UYGULAMASINA GÜNDE 2 BİNE YAKIN KİŞİ KATILIYOR
“EGO Cep’te” sistemine her gün yaklaşık 2 bine yakın yeni kullanıcının katıldığını vurgulayan Tahiroğlu, “Kentiçi toplu ulaşımda EGO otobüslerini tercih eden vatandaşlarımızın konforlu, güvenli ve zaman kayıplarını ortadan kaldıracak projeleri hayata geçiriyoruz. Bunun için çevreci ve en yeni otobüsleri ulaşıma verirken, teknolojik yeniliklerden de sonuna kadar faydalanıyoruz. Ülkemizde ilk kez Ankara Büyükşehir Belediyesi tarafından devreye alınan EGO Cep’te uygulaması da bunun en önemli sonuçlarından biridir” dedi.
EGO Genel Müdürü Tahiroğlu, “EGO Cep’te” uygulamasının aşamaları hakkında şu bilgileri verdi:
“Öncelikle uygulama, IOS, android ve windows işletim sistemi bulunan akıllı cep telefonlarına indiriliyor. Daha sonra akıllı cep telefonlarından internete giren Başkentliler, telefonun ekranına gelen; ‘Otobüs Nerede?, Hat Ara, Adres Ara, Önemli Yerler, Nasıl Giderim, Neredeyim, Duyurular, Sorun Bildirme işlemleri’ gibi başlıklardan ihtiyacı olan kısmı tıklayarak sorularına cevap buluyorlar. Uygulamanın ana omurgasını, ‘Otobüs nerede?’ bölümü oluşturuyor. Kullanıcılar tarafından en çok tıklanan bu bölümü kullanmak için öncelikle 5 haneli durak numarasının yazılarak tıklanması gerekiyor. Bu işlemler yapıldıktan sonra, yaklaşmakta olan otobüslerin listesi, varış süresi, hızı, plakası, konumu, dolu ve boş durumu ile engelli kullanımına uygunluğu anında ekrana yansıyarak vatandaşlar bilgi sahibi oluyorlar.
‘Hat Ara’ bölümünde otobüsün güzergah ve durak bilgilerine ulaşılıyor, ‘Adres Ara’ bölümünde aranılan adres ve en yakın duraklar listeleniyor, ‘Sorun bildir’ bölümüyle de vatandaşlar tüm taleplerini bildiriyor.”
-UYGULAMAYA BAŞKENTLİLERDEN TEŞEKKÜR, ULUSLARARASI CAMİADAN ÖDÜL
Teknolojik gelişmelere paralel olarak özellikleri sürekli yenilenen EGO Cep’te uygulamasının başarısının kullanıcı memnuniyeti ve uluslararası camiadan alınan ödüllerle kanıtlandığını dile getiren Tahiroğlu, “Evden, işinden, bulunduğu herhangi bir yerden otobüsün geleceği saati bilerek durağa giden vatandaşlarımız teşekkürlerini dile getiriyorlar. Ayrıca çok yeni bir uygulama olmasına karşın kısa süre içinde uluslararası camiadan 2 ödül aldık. Bunlardan ilki, Birleşmiş Milletler ve Dünya Bankası ortak organizasyonu olan ve merkezi Güney Kore Seul’de bulunan WeGo e-Devletler Organizasyonu tarafından verilen ‘Akıllı Ulaşım’ ödülü oldu.
İkincisi de bu yıl Haziran ayında İtalya’nın Milano şehrinde Dünya Toplu Taşımacılar Birliği'nin (UITP) düzenlediği, 40 ülkenin katıldığı organizasyonda 200 proje arasında ‘Akıllı Ulaşım ve Entegre Teknolojileri’ alanında birincilik ödülü aldı” diye konuştu.
-EGO CEP’TE İLE İLGİLİ KULLANICI MEMNUNİYETLERİ…
EGO Cepte’nin “sorun bildir” bölümüne ulaşım, otobüs ve raylı sistemle ilgili toplam 24 bin 59 bildirim alındığını kaydeden Tahiroğlu, bu mesajların büyük bölümünün teşekkür mesajlarından oluştuğunu ifade ederek, şu örnekleri verdi:
“Android uygulaması çok güzel, çalışmanız için teşekkürler. ‘Otobüs nerede uygulamasını çok beğendim. Vatandaşların duraklarda uzun süre beklememesi, zaman israfını önlemek adına sizlere teşekkür ederim.’, ‘Mükemmel bir uygulama, emeği geçenlere teşekkür ederim. Çok faydasını görüyorum’.”