EGO ŞOFÖRLERİNE DÖRT DÖRTLÜK EĞİTİM...
Büyükşehir Belediyesi EGO Genel Müdürlüğü Bünyesinde Hizmet Veren Otobüs Sürücüleri Daha Kaliteli Hizmet Verebilmek İçin Eğitimden Eğitime Koşuyor
26 Şubat 2013 Salı 00:00Büyükşehir Belediyesi EGO Genel Müdürlüğü Bünyesinde Hizmet Veren Otobüs Sürücüleri Daha Kaliteli Hizmet Verebilmek İçin Eğitimden Eğitime Koşuyor
Sürücülük Yeterliliği İki Yılda Bir Psikoteknik Test ile Ölçülen, Ankara Trafiğini Yansıtan Simülatörde Eğitim Alan Şoförler Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü Tarafından Güvenli Sürüş Teknikleri Hakkında Detaylı Olarak Bilgilendirildi
Kent içi toplu taşımanın en önemli aktörleri olan EGO bünyesindeki otobüs şoförleri, hizmet kalitesinin artırılması amacıyla hem sürekli hizmet içi eğitim alıyor hem psikoteknik testten geçiriliyor hem de trafiğe çıkmadan önce simülatördeki bir saatlik tecrübe ile hazırlık yapıyorlar.
Yeni doğalgazlı körüklü otobüslerle filosunu güçlendiren, Avrupa’nın en çevreci araçlarına sahip olan EGO, otobüs şoförlerini de hizmet içi eğitimlerle mesleki anlamda sürekli yeniliyor, destekliyor.
Periyodik olarak psikoteknik testten geçirilen, her yıl halkla ilişkiler ve iletişim dersleri alan otobüs şoförlerine son olarak da Ankara Emniyet Müdürlüğü tarafından “Güvenli Sürüşte Temel Kurallar ile Atatürk Bulvarındaki durakların doğru ve aktif bir şekilde kullanılması” başlıklarında eğitim veriliyor. Kent içi trafiğin yoğunluğu düşünülerek, 3 bin 200 şoföre dönüşümlü olarak verilen eğitim, Büyükşehir Belediyesi Konferans Salonu’nda 2 saat sürüyor.
Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü Ekipler Amiri İbrahim Ulutaş, Baş Polis Fikret Gündüz ve Polis Memuru Engin Kumru’nun verdiği eğitimde karşılıklı fikir alışverişinde de bulunuluyor.
Kent içi güvenliği sağlamak için belli noktalara yerleştirilen Kent Güvenliği Yönetim Sistemi’ne (MOBESE) yansıyan kaza ve trafik ihlallerine ilişkin görüntüler eşliğinde örneklerle verilen eğitimde, “Görme-görülme, hızın riskleri, kavşak kullanım kuralları, trafik ışıkları ve işaretlerine uyum, alkol ve zararları, duraklama ve park etme, cep telefonu kullanımı, emniyet kemeri, yorgunluk ve uykusuzluk” konularında uyarılar yapılıyor. Kent merkezinde Atatürk Bulvarı, Zafer Çarşısı önü, Güvenpark civarındaki duraklara yanaşma sırasında oluşan trafik yoğunluğunun giderilmesi gibi konularda fikir alışverişi yapılırken, “Durakların aralarının açılması ve dağıtılması, taksi ve özel araçların belirlenen alanlar dışında EGO duraklarında duraklamasının engellenmesi” gibi öneriler tartışılıyor.
Eğitimin sonucunda ortaya çıkan fikirlerin rapor halinde ilgililere iletileceğini söyleyen Emniyet yetkilileri, derslerin her iki kurumun iletişiminin güçlenmesi, kazaların önüne geçilmesi ve Ankara trafiğinin rahatlaması adına çok verimli geçtiğini belirttiler.
Hizmet içi eğitimlerin devam edeceğini dile getiren EGO yetkilileri şoförlerin sürücü koltuğuna oturmadan önce pek çok testten geçtiğini de hatırlattılar.
- İKİ YILDA BİR PSİKOTEKNİK TEST
Türkiye’nin en genç, modern ve teknolojik donanımlı araçlarıyla ayda ortalama 18 milyon yolcu taşıyan EGO, beşeri hataları da en aza indirmek adına önlemlerini alıyor. Kent genelinde her gün ortalama 1470 otobüsün trafiğe çıktığı Başkent’te, binlerce insanın canını emanet ettiği EGO şoförleri öncelikle bu işe yeterliliğinin ispatlanması için psikoteknik testten geçiriliyor.
İki yılda bir psikoteknik teste giren şoförler, yeterli bulunmazlarsa ya işten çıkarılıyorlar ya da geri hizmete alınıyorlar. ODTÜ tarafından geliştirilen test ile şoförlerin “algı, dikkat, bellek, muhakeme” gibi zihinsel yetenekleri, “tepki hızı, çevresel görüş, el-göz koordinasyonu” gibi psiko-motor beceri düzeyleri, sürücülüğe ilişkin tutum, davranış, alışkanlık ve kişilik özellikleri değerlendiriliyor.
- İLK EĞİTİM SİMÜLATÖR İLE YAŞANIYOR
EGO bünyesinde otobüs şoförleri psikoteknik laboratuarlarındaki testlerin ardından, “Otobüs Şoförü Eğitim Simülatörü”nde eğitime tabi tutuluyor. Kent içi toplu taşımada çok önemli bir görev üstlenen EGO şoförleri, trafiğe çıkmadan önce gelişen teknolojinin olanakları çerçevesinde araç simülatörü testinden de geçip bilgi ve becerilerini artırıyorlar.
Simülatörde 1 saatlik eğitimden geçen şoförler, 3 monitörlü ekran karşısında hareketli kabini, direksiyonu ve diğer aksamlarıyla normalde kullandıkları otobüslerin birebir aynı olan koltukta trafikteymiş gibi araç kullanıyorlar. Simülatör ortamında aracı yanlış kullanan sürücülerin tespit edilen hataları anında bilgisayara yükleniyor. Sonuca göre sürücüler ya yeniden eğitimden geçiyor ya da başka görevlerde değerlendiriliyor.