Metrica
T.C. Ankara Büyükşehir Belediyesi

İçme Suyu Hatları Çelik Borularla Yenileniyor…

-ASKİ GENEL MÜDÜRÜ KILIÇ: “İVEDİK İÇME SUYU ARITMA TESİSİ İLE TCDD MARŞANDİZ İSTASYONU ARASINDA 8,5 KİLOMETRELİK İKİNCİ ANA İSALE HATTINI YENİLİYORUZ” -“KENTE SUYU SAĞLAYAN ÜÇ ANA İLETİM HATTINDAN BİRİNCİSİ DAHA ÖNCE YENİLENEREK HİZMETE ALINMIŞTI” -“BAŞKENTİN GENELİNDE GEREK ESKİYEN GEREKSE DAHA SAĞLAM VE BASINCA DAYANIKLI OLDUĞU İÇİN BETON İÇME SUYU HATLARINI ÇELİK BORULARLA DEĞİŞTİRİYORUZ ” -“BUGÜNE KADAR YAPILAN ÇALIŞMALAR NETİCESİNDE ALTERNATİF BORU HATLARIYLA BİRLİKTE TOPLAM 90 KİLOMETRELİK HAT DÖŞENMESİ GERÇEKLEŞTİRİLDİ”

02 Kasım 2011 Çarşamba 03:05
İçme Suyu Hatları Çelik Borularla Yenileniyor…

Büyükşehir Belediyesi ASKİ Genel Müdürlüğü, Başkent’in içme suyu ihtiyacını karşılayan ana iletim hatlarını yenileme çalışmalarını aralıksız sürdürüyor.
           ASKİ’nin, Başkent genelinde gerçekleştirdiği yenileme ve alternatif içme suyu hattı döşeme inşasının farklı bölgelerde devam ettiğini belirten Genel Müdür Kamil Kılıç, İvedik İçme Suyu Arıtma Tesisi ile TCDD Marşandiz İstasyonu arasında 8,5 kilometrelik ana iletim hattındaki ikinci beton boru hattının çelik borularla değiştirildiğini söyledi.   

1.JPG
          İvedik- Marşandiz arasındaki “İkinci Ana İsale Hattı Yenileme Projesi” çalışmalarının İvedik İçme Suyu Arıtma Tesisi çıkış noktasından başladığını ifade eden Kılıç, çalışmaların sırasıyla Gimat Doğu Kavşağı, Batıkent Kavşağı ve İstanbul Yolu güzergahını izleyip Anadolu Bulvarı üzerindeki TCDD Marşandiz Köprüsü'nde son bulacağını kaydetti.
          Ankara’nın içme suyu ihtiyacının karşılandığı ana iletim hattının çıkış noktası olan İvedik Arıtma Tesisi’nden 3 farklı hat ile Başkente su verildiğini belirten Genel Müdür Kılıç, “Yenileme çalışmalarına başlamadan önce tesisten şehre 2 bin 200 milimetre çapındaki beton borular ile su veriliyordu. Ancak her biri 30 yıldır kullanımda olan bu beton borular, ekonomik ömrünü tamamlamıştı. Bu ana boruların herhangi birinde meydana gelecek bir arıza durumunda Ankara’nın günlerce susuz kalması ihtimali çok yüksekti. ASKİ olarak, bu riski ortadan kaldırmak için kademeli olarak hatları yenilemeye başladık” diye konuştu.

-“100 YIL DAYANIKLI ÇELİK BORULAR DÖŞENİYOR”
        Günün şartları ve gelişen teknolojik imkanlar doğrultusunda, Başkentin ihtiyacı gereği beton boru hatların 100 yıl dayanıklı çelik borularla değiştirildiğini anlatan Kamil Kılıç, şunları söyledi: 

2.jpg
         “Kentimizin alt yapısını tamamen yenileyerek daha sağlam hale getiriyoruz. İvedik Tesisleri ile TCDD Marşandiz İstasyonu arasındaki ana isale hattını yenileme projesi kapsamında 8 bin 500 metre uzunluğundaki birbirine paralel 3 beton hattan birincisi geçen yıl çelik borularla değiştirilerek hizmete alınmıştı. Proje çerçevesinde ikinci hattın da çelik borularla değiştirilmesi inşasına başladık. Yapılan çalışmaları gelecek yılın ortalarında tamamlamayı planlıyoruz. Üçüncü hat ise yedek olarak bekletilecek.”

-“TEK HATTAN 700 BİN METREKÜP SU İLETİMİ”
            Ana isale hattında kullanılan çelik boruların basınca dayanıklı olduğu için tam kapasite su taşıma özelliğine sahip olduğuna dikkat çeken Kılıç, “Böylece daha sağlam ve uzun ömürlü çelik boruların her biriyle günde 700 bin metreküp su iletimi sağlanmaktadır. Bu hatlar sayesinde hızla artan nüfus ve yapılaşmadan dolayı su basıncı düşen Etimesgut ve Sincan ilçelerine de takviye yapılacak ve su ihtiyaçları eksiksiz bir şekilde karşılanmış olacak” dedi. 
           Başkent’i besleyen mevcut 3. beton boru hattının ise yedek olarak kullanılacağını vurgulayan Kılıç, “Herhangi bir arıza halinde su temini güvence altına alınarak, Ankaralıların susuz kalmasının önüne geçilmiş olacak. Yedek olarak bekleyen üçüncü hat sadece bakım veya olası bir arıza anında devreye alınacak” diye konuştu.

-“90 KİLOMETRE İÇME SUYU HATTI YENİLENDİ”
         ASKİ tarafından gerçekleştirilen çalışmalar kapsamında Başkentin alt yapısının çok uzun yıllar sorunsuz hizmet vereceğinin altını çizen Kılıç, “Gerek yenileme, yani eskiyen ve ekonomik ömrünü tamamlayan beton boruların çelik borularla değiştirilmesi gerekse herhangi bir arıza anında devreye alınması için alternatif olarak kullanılmak amacıyla toplam 90 kilometre uzunluğunda hat döşemesi gerçekleştirildi” dedi.