YOL YAPIMINDA YENİ SİSTEM DENEMESİ…
Özel Bir Firma Tarafından, Arge Kapsamında, Yol Yapımında Yeni Sistem Nevo Crete Teknolojisi İçin Batıkent’teki Yolda Test Çalışması Gerçekleştirildi Firma Yetkilileri, Nevo Crete Teknolojisi İle Yolların Daha Dayanıklı ve Güvenli Olması, İş Bitirme Süresi İle Maliyetin Düşürülmesinin Hedeflendiğini Bildirdiler
23 Kasım 2012 Cuma 00:00Özel Bir Firma Tarafından, Arge Kapsamında, Yol Yapımında Yeni Sistem Nevo Crete Teknolojisi İçin Batıkent’teki Yolda Test Çalışması Gerçekleştirildi
Firma Yetkilileri, Nevo Crete Teknolojisi İle Yolların Daha Dayanıklı ve Güvenli Olması, İş Bitirme Süresi İle Maliyetin Düşürülmesinin Hedeflendiğini Bildirdiler
Ankara’da yol yapımı ile ilgili altyapı çalışmalarında yeni bir sistem test ediliyor.
Özel bir firmanın ARGE çalışmaları kapsamında, Batıkent Melih Gökçek Bulvarı, 1940. Cadde’de yol yapımı için pilot bölge olarak seçilen sınırlı yol parçasının altyapı çalışmasında Nove Crete Teknolojisi uygulanıyor.
Altyapısında Nove Crete malzemesi ve teknolojisi kullanılarak gerçekleştirilen 500 metre uzunluğunda ve 10 metre genişliğindeki yol, iklim koşullarına, ağır tonajlı araç trafiğine dayanıklılığı gibi benzeri konularda test edilecek. Yol yapım çalışmalarında en son uygulanan teknoloji olan Nove Crete ile yolların daha dayanıklı ve güvenli olması ile işin bitirilme süresi ve maliyetin düşürülmesi hedefleniyor.
-KAZI SORUNU ORTADAN KALKIYOR-
Firma yetkilileri, geleneksel yol yapım çalışmalarında toprak zeminin üzerinde alt ve üst temelin oluşturduğu ortalama 100-120 santimlik alan yerine, Nova Crete teknolojisinde 40-45 santimlik bir alanın yettiğini, böylece kazı probleminin büyük ölçüde ortadan kaldırıldığını ifade ettiler.
Nova Crete teknolojisinin önemli bir özelliğinin, yol yapılacak bölgedeki toprağın kalitesine uygun çalışma yapılması, eski yol yenileme çalışmaları sırasında da asfaltın kırılarak yeni temel katmanına karıştırılabilmesi olduğunu bildiren firma yetkilileri, uygulamadaki Nova Crete malzemesinin toprağın yapısına göre ayarlanabildiğini, böylece Karayolları Teknik Şartnamelerinde belirtilen kriterlerdeki malzemeye duyulan ihtiyacın ortadan kalktığını söylediler.
-“ZEMİN, ASFALT SERİMİNE KISA SÜREDE HAZIRLANIYOR"-
Firma yetkilileri sistemi, “yol yapımında üst kot oluşturulduktan, zemin asfaltlanmaya hazır hale getirildikten sonra yayma aracı ile çimento ile Nevo Crete karışımı seriliyor ve daha sonra toprak karıştırma aracı ile çimento ve Nevo Crete karışımı, sulanarak karıştırılıyor. Yüzeyin sulanması, vibrasyonlu silindir ile sıkıştırılmasının ardından silindir ile düzeltilen yolun, zemin mekaniği tamamlanarak asfalt serilmeye hazır hale getiriliyor” diyerek açıkladılar.
-HER AŞAMADA EKONOMİK-
Firma yetkilileri Nevo Crete malzemesi ve teknolojisinin kullanımıyla yollarda gerçekleşmesi beklenen avantajları da özetle şöyle sıraladılar:
“Yolun ağır yük taşıma kapasitesi artıyor, her türlü koşulda yüksek dayanıklılık (kırılma, çatlama, çökme ) sağlıyor, patlamayı önlüyor, asit, tuz ve kimyasallara karşı dirençli oluyor ve fazla bakım gerektirmiyor.”