1071 MALAZGİRT BULVARI ÜZERİNDEKİ GECEKONDU
Başkent'te Eskişehir Yolu'nun yükünü büyük ölçüde azaltan, Büyükşehir Belediyesi'nin yaptığı 1071 Malazgirt Bulvarı'nın Öveçler kısmında, Bulvar'ın tam ortasında kalan gecekondu, trafikte "kara noktaya" dönüştü.
04 Kasım 2016 Cuma 12:35-MALAZGİRT BULVARI’NIN DİKMEN İLE BAĞLANTISINI KESEN, ÖVEÇLER KÖPRÜLÜ KAVŞAK ÜSTÜNDEKİ GECEKONDUNUN BULUNDUĞU ALAN, TRAFİKTE "KARA NOKTAYA" DÖNÜŞTÜ
-GECEKONDU YÜZÜNDEN, BÖLGEDE SON 4 YILDA 1 ÖLÜMLÜ, 9 YARALANMALI, 41 MADDİ HASARLI KAZA MEYDANA GELDİ
-DEV BULVARI ADETA BIÇAK GİBİ BİR ANDA KESEN GECEKONDU İÇİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ TARAFINDAN AÇILAN DAVA SÜRECİ DEVAM EDİYOR
Başkent'te Eskişehir Yolu'nun yükünü büyük ölçüde azaltan, Büyükşehir Belediyesi'nin yaptığı 1071 Malazgirt Bulvarı'nın Öveçler kısmında, Bulvar'ın tam ortasında kalan gecekondu, trafikte "kara noktaya" dönüştü.
Ankara Emniyet Müdürlüğü verilerine göre, Büyükşehir Belediyesi’nin, 1071 Malazgirt Bulvarı’nı Dikmen bağlantısında böldüğü gerekçesiyle yıkımı için davalık olduğu gecekondu yüzünden, son 4 yılda 1 ölümlü, 9 yaralanmalı, 41 maddi hasarlı trafik kazası meydana geldi.
1071 Malazgirt Bulvarı’nın Öveçler kesiminde yolun tam ortasında kalan gecekondu sorunu, tüm uzlaşma arayışlarına ve hukuksal mücadeleye rağmen tam 8 yıldır çözülemedi.
Büyükşehir Belediyesi 1. Hukuk Müşaviri Avukat Veysel Kazan imzasıyla Ankara Emniyet Müdürlüğü Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü’ne yapılan başvuru sonucunda, bu gecekondunun trafikte sürücülere yaşattığı sıkıntı ve zaman kaybının yanı sıra yol açtığı maddi zararlar da ortaya çıktı.
-BÜYÜKŞEHİR SORDU, EMNİYET CEVAPLADI
Avukat Kazan tarafından Büyükşehir Belediyesi adına yapılan başvuruda, Ankara'nın trafik ve ulaşım sorunlarıyla ilgili olarak Belediye'ye mevzuat doğrultusunda verilen görevler kapsamında yapılacak çalışmaya esas olmak üzere, 1071 Malazgirt Bulvarı üstündeki gecekondunun bulunduğu alan olan, Dikmen Öveçler Caddesi 1232 Cad. Lizbon kavşağında, bugüne kadar meydana gelen ölümlü, hasarlı, yaralamalı kazalara ve nedenlerine ilişkin bilgi talep edildi.
Emniyet'ten gönderilen cevabi yazıda da söz konusu bölgedeki kaza sonuçları şöyle sıralandı:
“2012 yılında 2 yaralanmalı, 6 maddi hasarlı,
2013 yılında 3 yaralanmalı, 4 maddi hasarlı,
2014 yılında 16 maddi hasarlı,
2015 yılında 2 yaralanmalı, 6 maddi hasarlı,
2016 yılı ilk 10 ayında 1 ölümlü, 2 yaralanmalı, 9 maddi hasarlı olmak üzere;
Toplam 1 ölümlü, 9 yaralanmalı, 41 hasarlı trafik kazası meydana geldi.”
-EN BÜYÜK KAZA NEDENİ, GECEKONDU…
Emniyet’in yazısında; kazaların nedenlerine ilişkin yapılan değerlendirmeye göre de ilk sırada, “1232. Cadde'nin, Lizbon Caddesi (1065 cadde) ile kesiştiği kavşakta, gecekondu nedeniyle yolun aniden kesilmesi sonucunda, bölgede seyreden sürücülerin, araçlarının hızını ayarlayamaması” yer aldı.
Büyükşehir Belediyesi yetkilileri, Anadolu Bulvarı'ndan, ODTÜ yanından ve 100. Yıl Mahallesi'nden geçerek Konya Yolu'nu köprülü kavşakla üstten aşıp Öveçler’e kadar duraksamadan 4 kilometre boyunca seyreden araçların önünün, 1071 Malazgirt Bulvarı'nın tam ortasında bir gecekondunun duvarıyla kesildiğini hatırlattılar. Yetkililer, bu nedenle de ya kazaların meydana geldiğini ya araçların ara yollara dağıldığını ya da tek araçlık noktadan geçmeye çalışarak büyük sıkıntı yaşadıklarını belirttiler.
-DAVA SÜRECİ 8 YILDIR DEVAM EDİYOR
Yetkililer, "Bu gecekondu kaldırılabilseydi, Anadolu Bulvarı'ndan ve Eskişehir Yolu istikametinden gelen araçlar, hızlı ve sorunsuz şekilde, alt ve üst geçitlerden Dikmen’e, oradan da Dikmen Vadisi üzerinde yapılan yeni çelik köprüden Çankaya Yıldız ve Turan Güneş Bulvarı’na ulaşabilecekti" dediler.
Söz konusu gecekondunun sahipleri, ederinin çok üstünde fiyatlar talep ederek, Büyükşehir Belediyesi’nin 2008 yılından beri "uzlaşıyla kamulaştırma" tekliflerini kabul etmeyerek, açtıkları “plan değişikliği davaları” ile sürecin bugüne kadar uzamasına neden oluyorlar.
Ankara Büyükşehir Belediyesi de gecekondu sahipleriyle uzlaşamadığı için geçtiğimiz aylarda sorunun çözümü için bir kez daha mahkemeye başvurmuştu.