Metrica
T.C. Ankara Büyükşehir Belediyesi

ANKARA’DA TOPLU TAŞIMAYA 7/24 TAKİP

Ankara Büyükşehir Belediyesi, Ankaralıların ulaşımını rahat ve koordineli bir şekilde sürdürmesi için her gün yeni adımlar atmaya devam ediyor. Mevcut ulaşım sistemlerine yeni eklemeler yapılırken, ulaşım sisteminin takibi de büyük bir özveriyle yapılıyor.

09 Temmuz 2018 Pazartesi 10:00
ANKARA’DA TOPLU TAŞIMAYA 7/24 TAKİP

EGO VE ÖZEL HALK OTOBÜSLERİ DAHİL TÜM TOPLU TAŞIMA ARAÇLARI; ARIZADAN HIZ LİMİTİNE, GÜZERGÂH TAKİBİNDEN VARIŞ SÜRESİNE KADAR YAKINDAN TAKİP EDİLİYOR

“EGO ARAÇ FİLO TAKİP VE SERVİS SİSTEMİ (EGO-OBİS)” İLE ANKARALILARA HER GÜN RAHAT VE DÜZENLİ ULAŞIM SUNULUYOR

TOPLAM 383 HATTA 2 BİN 219 ARAÇ, 12 BİN 747 SERVİSİN EGO-OBİS VE GPS İLE FİZİKİ DENETİMLERİ ANLIK YAPILIYOR

toplu_tasima_330.jpgAnkara Büyükşehir Belediyesi, Ankaralıların ulaşımını rahat ve koordineli bir şekilde sürdürmesi için her gün yeni adımlar atmaya devam ediyor. Mevcut ulaşım sistemlerine yeni eklemeler yapılırken, ulaşım sisteminin takibi de büyük bir özveriyle yapılıyor.

EGO ve tüm toplu taşıma araçlarına yerleştirilen “Filo Takip ve Servis Sistemi-(EGO-OBİS)”, ulaşımda yaşanabilecek aksaklıkları önceden tespit ederek önlem alınmasını ve çıkan sorunlar karşısında anında müdahale edilmesini sağlıyor. 

          Filo-Güzergah Takip ve Yönetim Merkezi’nden kontrol edilen sistem; Araç Sevk Amirliği Sürücü Araç Planlama, Tarife ve Kart Planı, Filo Takip-Denetim ve Bölge Garaj olarak 4 aşamadan oluşuyor. 

AKILLI TELEFONLARLA İZLEME

        Araç Sevk Amirliği Sürücü Araç Planlama aşamasında sürücü, tecrübesine göre aylık bazda solo veya körüklü araçlarla eşleştiriliyor.

         Sürücü personel, yapılan dağılıma göre sabah saatlerinde teslim aldığı aracı hareket noktasına götürmek suretiyle garajdan çıkış yapıyor. Araçların bölge garaj içerisindeki konumları ve çıkış saatleri, akıllı telefonlara yüklenen EGO-OBİS ve GPS sistemiyle yakından izleniyor. Servise çıkan aracın arıza yapması durumunda ise takip sistemleri ve arıza bildirim sistemleri üzerinden merkeze bildirimi gerçekleşiyor.

ARIZA KODU

Hareket halindeyken arıza yapan araçta bulunan Validatör yani yolcuların kart bastıkları cihazlara arıza kodu giriliyor.

Dış arızalarda ise telefonla bildirim yapılarak, arızanın yaşandığı konum merkeze iletiliyor. Arıza ekibi gelene kadar ise şoför aracın güvenliğini sağlamak için motoru kapatarak, ekiplerin intikalini bekliyor.

7/24 TAKİP

Oluşturulan günlük servis programı araçlar garajdan çıktıkları andan itibaren filo takip merkezi tarafından 7 gün 24 saat izleniyor. Gün içerisinde;

*338 Hatta 1300 EGO aracı ile 8600 servis,

*13 hatta 200 ÖHO (Özel Halk Otobüsü) aracı ile 1590 servis,

*23 hatta 456 ÖTA (Özel Toplu Taşıma Aracı) aracı ile 1550 servis,

*9 hatta 235 D4 (İlçe Özel toplu Taşıma Aracı ) 312 servis,

*Tek hatta 28 BELKOAİR araç ile 695 servis EGO-OBİS ve GPS ile izleniyor.

EGO CEPTE İLE VATANDAŞ DA BİLGİLENİYOR

         Toplamda 383 hatta 2 bin 219 araç ve 12 bin 747 servis, EGO-OBİS ve GPS sistemi aracılığıyla denetleniyor.

         Ana kumanda takip merkezinde araçların servise başlamasından itibaren konum ve durak varış sureleri yakından izlenirken, bu bilgiler aynı zamanda EGO CEPTE uygulamasına aktarılıyor. Bu sayede vatandaşlar da aracın güzergâhı, hızı, durağa varış süresi ve hatta diğer araçlarla aralarındaki mesafeyi de sistem üzerinden takip edebiliyor.

ANKARA’DA TOPLU TAŞIMAYA 7/24 TAKİP
ANKARA’DA TOPLU TAŞIMAYA 7/24 TAKİP
ANKARA’DA TOPLU TAŞIMAYA 7/24 TAKİP
ANKARA’DA TOPLU TAŞIMAYA 7/24 TAKİP
ANKARA’DA TOPLU TAŞIMAYA 7/24 TAKİP
ANKARA’DA TOPLU TAŞIMAYA 7/24 TAKİP