ASKİ’YE ULAŞIM ARTIK ÇOK KOLAY…
Ankara Büyükşehir Belediyesi Ankara Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü (ASKİ), Başkentli aboneleri teknolojiyle buluşturmayı sürdürüyor.
30 Temmuz 2019 Salı 10:00ASKİ ABONE BİLGİ VE YÖNETİM SİSTEMİNİ YENİLİYOR
-BÜYÜKŞEHİR’DE E-RANDEVU İLE VAKİT KAYBINA SON
-TEMMUZ AYINDA ONLİNE SAYAÇ OKUMA VE FATURALANDIRMA SİSTEMİNE GEÇEN ASKİ AYRICA ABONELERDEN WHATSAPP UYGULAMASIYLA OKUMASI YAPILAMAYAN VE ARIZALI SAYAÇLARIN BİLDİRİMLERİNİ ALIYOR
-ASKİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ GÜNDEN GÜNE GELİŞTİRDİĞİ TEKNOLOJİK UYGULAMALARI VATANDAŞLA BULUŞTURUYOR
-“ASKİ MOBİL UYGULAMASI”NIN CEP TELEFONLARINA İNDİRİLMESİYLE ABONELER İŞLEMLERİNİ ARTIK DAHA PRATİK ŞEKİLDE YAPIYOR
-UYGULAMA SAYESİNDE ABONELER; FATURA İŞLEMLERİNDEN DUYURULARA, BARAJ DOLULUK ORANLARINDAN SU KESİNTİSİ VE FATURA ÖDEMELERİNE BİR TIKLA ULAŞABİLİYOR
-ARIZA İHBAR BİLDİRİMİ VE TAKİBİ, ABONELİK AÇMA/KAPAMA BAŞVURUSU, FATURA SORGULAMA İŞLEMLERİ VE KREDİ KARTI İLE FATURA ÖDEME İŞLEMLERİ HIZLI VE GÜVENLİ BİR ORTAMDA GERÇEKLEŞTİRİLİYOR
Ankara Büyükşehir Belediyesi Ankara Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü (ASKİ), Başkentli aboneleri teknolojiyle buluşturmayı sürdürüyor.
Abone bilgi ve yönetim sistemini yenileyen ASKİ Genel Müdürlüğü, hem “ASKİ Mobil Uygulama” aracılığıyla hem de elektronik ortamda abonelerin işlemlerini pratik şekilde yapabilmelerine imkan sağlıyor.
ZAMANDAN TASARRUF
Zamandan tasarruf sağlayan uygulamaları hayata geçiren ASKİ, abonelerin işlemlerini hızlı ve kolay bir şekilde yapmalarının önünü açıyor.
Akıllı Kentler Projesi’nin uygulamalarını yakından takip eden Büyükşehir Belediyesi, vatandaşların akıllı cep telefonları ile ister yurt içinde ister yurt dışında bulundukları adresten işlemleri takip etmelerini kolaylaştırarak, vakit kaybını önlüyor.
E-RANDEVU İLE SIRA BEKLEMEYE SON
ASKİ Mobil uygulamasını akıllı telefonlarına ve tabletlerine Google Play Store ve APP Store programları üzerinden ücretsizindiren herkes, fatura ve abonelik işlemleri başta olmak üzere bildirimler ve yardımcı hizmetler hakkında detaylı bilgi alabiliyor.
Uygulama sayesinde duyurular ve baraj doluluk oranlarını öğrenen aboneler ayrıca anlık su kesintisi, arıza ihbar bildirimi ve takibi, abonelik açma/kapama başvurusu, fatura sorgulama ve fatura ödeme işlemlerini kredi kartı ile yapabiliyor.
ASKİ’nin başlattığı bir başka yeni uygulama ile sıra beklemeden abonelik işlemleri için internet üzerinden randevu alınabiliyor. Büyükşehir Belediyesi, E-RANDEVU sistemiyle abonelerin, “www.aski.gov.tr” adresinden online randevu alarak abonelik işlemlerini yapmalarını kolaylaştırıyor.
WHATSAPP İLE ARIZALI SAYAÇ BİLDİRİMİ
Teknolojik gelişmeleri yakından takip ederek, çağın gerektirdiği sistemleri yenilenen yazılımlarla abonelik işlemlerine uyarlayan ASKİ bir başka yeni uygulamayı daha hayata geçirdi.
“0535 109 27 54” numarasını akıllı cep telefonlarına kaydeden aboneler artık okuması yapılamayan ve arızalı sayaçlarının bildirimlerini whatsapp üzerinden ASKİ’ye yapabiliyor.
BAŞKENT’TE ONLİNE SAYAÇ OKUMA VE FATURALANDIRMA DÖNEMİ
Eski yöntemlerle yapılan sayaç okuma işlemini sonlandıran ASKİ Genel Müdürlüğü, anlık fatura okuma işlemi olan “online sayaç okuma” sistemini devreye soktu.
Başkent’te temmuz ayından itibaren başlayan uygulama ile okuma elemanları akıllı el terminalleri ile otomatik sayaç okuma ve faturalandırma işlemini gerçekleştiriyor. ASKİ, eski faturalarda kafa karışıklığına neden olan ilk ödeme ve son ödeme tarihi aralığını gösteren ibareden ilk ödeme tarihini kaldırarak, abonelerin vakit kaybetmeden faturayı aldığı andan itibaren ödeme yapmasına da imkan sağlıyor.
Yeni uygulama sayesinde;
•Personellerin yapmış oldukları işlemleri, konumları ve cihaz durumları anlık olarak takip edilebilecek
•Veriler internet bağlantısı olduğu sürece cihazda tutulmayıp anlık olarak kurum sistemine aktarıldığından dolayı olası bir veri kaybının önüne geçilecek. İnternetin olmadığı durumlarda veriler cihazda tutularak bağlantısı sağlandığında iletilebilecek
•Personellerin yapmış oldukları işlemlerin gün başında, gün içinde ve gün sonunda yedekleri alınarak veri güvenliği sağlanacak
•Adres bilgileri eksik veya yanlış olan abonelerin bilgileri saha personelleri tarafından tespit edildikten sonra anlık olarak sisteme aktarılıp gerekli kontroller yapıldıktan sonra güncelleme işlemi tamamlanacak
•Abonelerin GPS verileri üzerinden konumları tespit edilebilecek
•Sayaç numarası eksik veya hatalı olan abonelerin bilgileri anlık olarak güncellenebilecek
•Sayaçların tüketim miktarlarının okuması yapıldıktan hemen sonra SMS ile bilgilendirme yapılarak aboneler tarafından anlık olarak kontrol edilebilecek
•Anlık olarak kurum sistemine düşen fatura bilgisine göre kurum web sitesi ve diğer ödeme kanalları üzerinden online olarak ödeme yapılabilecek
•Borcundan dolayı suyu kesilen abonelerin borcunu ödedikten sonra açma bilgileri terminallere otomatik olarak düşerek suyunun aynı gün içerisinde açılması sağlanabilecek