ASKİ'DEN ABONELİK İŞLEMLERİNDE BÜYÜK KOLAYLIK
ASKİ Genel Müdürü İrfan Kaya, Başkentlilere daha iyi hizmet verebilmek amacıyla teknolojiyi yakından takip edip, yeni olanı uygulamaya koyduklarını ifade ederek, abonelik hizmetlerini de bu gelişmelere paralel olarak sadeleştirip işlem süresini 3 ile 7 dakika arasında yapmaya başladıklarını kaydetti.
09 Nisan 2013 Salı 00:00ASKİ GENEL MÜDÜRÜ İRFAN KAYA:
“ABONELİK HİZMETLERİNİ SADELEŞTİRİP İŞLEM SÜRESİNİ 3 İLE 7 DAKİKA ARASINDA YAPMAYA BAŞLADIK”
“KONUT, İŞYERİ VE RESMİ KURUMLARDA GERÇEKLEŞTİRİLEN ABONE DEĞİŞİKLİK İŞLEMLERİNİ DE
1 İLE 5 DAKİKA GİBİ KISA BİR SÜRE İÇİNDE GERÇEKLEŞTİRİYORUZ”
ASKİ Genel Müdürü İrfan Kaya, Başkentlilere daha iyi hizmet verebilmek amacıyla teknolojiyi yakından takip edip, yeni olanı uygulamaya koyduklarını ifade ederek, abonelik hizmetlerini de bu gelişmelere paralel olarak sadeleştirip işlem süresini 3 ile 7 dakika arasında yapmaya başladıklarını kaydetti.
Bürokratik işlemleri azaltarak zaman kaybının önüne geçtiklerini vurgulayan Kaya, “Hızlı, kaliteli ve basitleştirilmiş işlemlerle abonelikleri en kısa sürede gerçekleştiren bir kurum haline geldik. Bürokratik işlemleri önemli ölçüde azaltan ASKİ, abone olan kişilerin su sayacını da aynı gün içerisinde takmaya başladı” dedi.
Konut, işyeri ve resmi kurumlarda gerçekleştirilen abone değişiklik işlemlerinin ise 1 ile 5 dakika gibi kısa bir süre içinde yapıldığının altını çizen Kaya, ASKİ tarafından uygulanan yenilikler hakkında şu bilgileri verdi:
“Abone hesabının kapatılması, tahliye, iptal ve perakende işlemleri, sadece güvence makbuzu ile 5 dakika içerisinde yapılırken, güvence paraları da 15 dakika içinde iade ediliyor. Abonenin borç gibi çeşitli sebeplerden dolayı sökülen sayacı, ödemenin yapılmasının ardından 4 saat içerisinde abonenin tesisatına yeniden takılıyor.”
EVRAK YERİNE BEYAN-
ASKİ Genel Müdürü İrfan Kaya, abonelik işlemleri yapılırken daha önce istenilen birçok evrakı kaldırarak, sadece beyanı esas aldıklarını ifade ederek, “Abone olacakların beyanları esas tutularak işlem yapılmaktadır. Abonelik hizmetleri için Bölge Müdürlükleri de yetkilendirilerek, vatandaşların merkez bina yerine kendilerine en yakın ASKİ Bölge Müdürlüğü’ne giderek tüm abonelik işlemlerini kısa sürede yapmaları sağlandı” diye konuştu.
DASK DEPREM SİGORTASI ZORUNLU-
Kanunen her abonelikte zorunlu olarak istenen DASK Deprem Sigortası’nın dışında, konutlarda yeni aboneliklerde, abone değişikliklerinde ve kapama işlemlerinde aboneden evrak istenmediğine dikkat çeken Kaya, işyerlerinde ise sadece işyeri açma ve çalıştırma ruhsatı istendiğini söyledi.
Yeni binalar için yapı kullanım izin belgesinin sadece bir konuttan talep edildiğini belirten Kaya, şunları kaydetti:
“Artık her daire için ayrı ayrı yapı kullanım izni istenmiyor. Geçici abonelikler için de yine aynı şekilde sadece bir konuttan statik rapor talep edilerek diğer dairelerden tek tek statik rapor istenmiyor.”
ASKİ’nin yaptığı tüm hizmetlerde vatandaş memnuniyetini ön planda tuttuğunun altını çizen Genel Müdür Kaya, “Tüm abonelerimize en iyi, en kaliteli ve zaman kaybına yol açmadan en hızlı hizmeti verme gayreti içindeyiz. Bunun için bir yandan tüm teknolojik gelişmeleri takip ederek kurumuzda uyguluyoruz. Diğer yandan da tüm ekiplerimiz 24 saat özveriyle aralıksız çalışıyor” dedi.