Metrica
T.C. Ankara Büyükşehir Belediyesi

BATI BULVARI'NDA SONA DOĞRU

Ankara Büyükşehir Belediyesi tarafından İstanbul Yolu’na alternatif olarak yapılan Batı Bulvarı’nda son aşamaya gelindi.

16 Nisan 2014 Çarşamba 10:49
BATI BULVARI'NDA SONA DOĞRU

-BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ TARAFINDAN İSTANBUL YOLU’NA ALTERNATİF OLARAK YAPILAN BATI BULVARI’NDA SON AŞAMAYA GELİNDİ

-7 BİN 800 METRE UZUNLUĞUNDAKİ BULVAR, BATIKENT’TE 75. YIL ŞEHİR HİPODROMU’NDAN BAŞLAYIP ANADOLU BULVARI’NDA SON BULUYOR

Ankara Büyükşehir Belediyesi tarafından İstanbul Yolu’na alternatif olarak yapılan Batı Bulvarı’nda son aşamaya gelindi. 7 bin 800 metre uzunluğundaki bulvar, Batıkent’te 75. yıl Şehir Hipodromu’ndan başlayıp Anadolu Bulvarı’nda son buluyor. Eski bati_bulvari-k4-2.jpgadı 1695 cadde olan Batı Bulvarı üzerinde yapılan 5 adet köprülü kavşak ve alt üst geçitlerden 3 adedi tamamlandı. 2 adet köprülü kavşakta ise son aşamaya gelindi.

Çalışmalar hakkında bilgi veren Büyükşehir Belediyesi Fen İşleri Daire Başkanı Vedat Üçpınar, “Batı Bulvarı üzerinde K1, K4 ve K5 diye adlandırılan köprülü kavşakların yapımı tamamlanarak trafiğe açıldı. K2 ve K3 köprülü kavşaklarının yapımı ise hızla sürüyor” dedi.

Batı Bulvarı’nın İstanbul Yolu’ndaki trafiği rahatlatmak amacıyla yapıldığını belirten Vedat Üçpınar, “Batı Bulvarı’nın tamamlanmasıyla İstanbul Yolu’nda trafik önemli ölçüde rahatlayacak” diye konuştu.

Büyükşehir Belediyesi tarafından Başkent’in ana arterlerine alternatif cadde ve bulvar yapıldığını, bu sayede trafik akışının rahatlatılarak hızlandırıldığını söyleyen Üçpınar, aynı zamanda Ankara’nın modern bir görünüme kavuşturulduğunu anlattı.

-KÖPRÜLÜ KAVŞAKLAR-

Vedat Üçpınar, eski adı 1695 Cadde olan Batı Bulvarı’nda yapımı tamamlanan veya devam eden köprülü kavşaklarla ilgili şu bilgileri verdi:

K-1 KÖPRÜSÜ

Batıkent ile Ayaş yolu (Fatih Sultan Mehmet Bulvarı) arasında kesintisiz bir trafik akışı sağlamak için yapılan köprü 4 açıklıklı olarak inşa edildi. Köprü, 2 şerit gidiş 2 şerit geliş olmak üzere toplam 4 şerit olarak yapıldı. Köprü uzunluğu 102 metre olup, köprünün toplam uzunluğu yaklaşım duvarlarıyla birlikte 480 metre olarak inşa edildi. Köprü yan yollarıyla 1695.cadde ve 1800. caddeye bağlantılı olarak yapıldı. Köprü imalatları tamamlanarak trafiğe açıldı.

K-2 KÖPRÜSÜ

Batı Bulvarı üzerinde İstanbul yoluna (Fatih Sultan Mehmet) paralel olarak trafiği rahatlatmak üzere yapılan köprü, 4 açıklıklı 2 şerit gidiş 2 şerit geliş toplam 4 şerit olarak yapıldı.  Uzunluğu 102 metre, yaklaşım duvarlarıyla birlikte toplam uzunluğu 432 metre olan köprünün yan yollarıyla 1818. Sokak ve 1820. Caddeye bağlantıları inşa edildi. Köprü ve kavşak yapım çalışmaları hızla devam ediyor.

K-3 KÖPRÜSÜ

K- 3 Köprüsü, Batıkent Bulvarı’nın ve Batı Bulvarı’nın kesişimindeki kavşakta; Batıkent bölgesinin ana arterlerini oluşturmak ve İstanbul yolu üzerindeki trafiği rahatlatmak amacıyla yapımına başlandı.

Batıkent Bulvarı üzerinde alt geçit (battı çıktı) olarak yapılan köprüde  alt geçit uzunluğu yaklaşık olarak 500 metre, alt geçit kapalı kesit uzunluğu 65 m, alt geçit genişliği 19.40 m, üst geçit trafik şeridi sayısı 2x2 toplam 4 şeritli olarak trafiğe hizmet edecek.

Batı Bulvarı üzerinde ise 4 ayaklı ve 3 açıklı olmak üzere öngermeli prefabrik kirişli sistem ile yapılan K-3 Köprüsü nün üst geçit  ve toprakarme genişliği 21 metre, trafik şeridi sayısı 2x2 toplam 4 şerit.

Giriş-çıkış dahil toplam uzunluk 470 m, üst geçit anakesit

uzunluğu 91.70 m, çift yönlü olarak trafiğe hizmet edecek.

Köprü imalatları tamamlanan K-3 Köprüsü’nde oto korkuluk montajı devam ediyor. Üst köprüde ise döşeme betonu, kaldırım ve oto korkuluk montajı devam ediyor.

Alt geçitte asfalt serimi tamamlanırken, yan yollarda asfalt serim çalışmaları devam ediyor.

K-4 KÖPRÜSÜ

Batı Bulvarı-Abdulhalik Renda Caddesi ve Rajiv Gandhi Caddesi kesişiminde İstanbul yoluna paralel olarak kesintisiz bir trafik akışı sağlamak için yapılan köprü 4 açıklıklı, 2 şerit gidiş 2 şerit geliş toplam 4 şerit olmak üzere inşa edildi. Uzunluğu 102 metre, toplam uzunluğu yaklaşım duvarlarıyla birlikte 428 metre olan köprünün yan yollarıyla Batı Bulvarı ve 1800.caddeye bağlantıları yapıldı. Köprü yapımı tamamlanarak trafiğe açıldı.

K-5 ALT GEÇİT KÖPRÜSÜ

Batıkent Ayaş Yolu Ayrımı Anadolu Bulvarı Arası Yol ve Kavşak Projesi kapsamında yapılan K-5 Altgeçit Köprüsü inşaatı tamamlanarak hizmete açıldı. Ostim-Eskişehir güzergahında yapılan toplam 770 m uzunluğundaki battı-çıktı köprüsü geliş gidiş toplam 6 şeritten oluşuyor. Köprü, toplam 7 m genişliğinde, 2 şeritten oluşan sağ ve sol yan yolları ile trafiği çok rahatlatacak.