Esenboğa Yolu’nda İşlem Tamam…
-Büyükşehir Belediyesi Tarafından Yapılan Havaalanı Yolundaki Modifiye Asfalt Çalışması, Planlanan Süreden Önce Tamamlanarak Trafiğe Açıldı -Pursaklar Otoyol Köprüsü’nden Esenboğa Hava Limanı’na Kadar Yapılan Modifiye Asfalt Çalışmasıyla Yol Şimdi Çok Daha Konforlu ve Trafik Bakımından Güvenli Hale Geldi
15 Temmuz 2011 Cuma 13:32Ankara Büyükşehir Belediyesi, Esenboğa Yolu’nda gerçekleştirdiği modifiye asfalt çalışmasını öngörülen tarihten önce tamamlayarak çok daha konforlu ve güvenli hale getirdi.
Büyükşehir Belediyesi Fen İşleri Daire Başkanlığı tarafından 15 Haziran 2011 tarihinde başlatılan çalışmayla Esenboğa Yolu’na 89 bin ton binder tabakası, 42 bin 500 ton modifiye asfalt serimi gerçekleştirildi.
Pursaklar Otoyol Köprüsü ile Esenboğa Havaalanı arasında kalan yaklaşık 13,6 kilometrelik yolda geliş ve gidiş yönünde asfalt çalışması yaptıklarını belirten Fen İşleri Daire Başkanlığı yetkilileri, modifiye asfalt serimden önce yıpranmış olan asfaltta trimmer
(traşlama ) işlemi yapılıp, binder çalışmasından sonra modifiye aşınma tabakasının serildiğini belirttiler.
20 Temmuz’da tamamlanması öngörülen asfalt çalışmalarının, çok daha erken tamamlandığını belirten yetkililer, trafiği tamamen açık olan yolda sadece yol çizgisi çalışmalarının devam ettiğini ve bunun da çok kısa sürede tamamlanacağını ifade etti.
Modifiye asfaltın çok daha kaliteli ve uzun ömürlü olduğunu kaydeden yetkililer, çalışmaların tamamlanmasıyla Esenboğa Yolu’nun çok daha konforlu hale geldiğini anlattılar.
- MODİFİYE ASFALT
Esenboğa Protokol yoluna, Pursaklar ÇevreYolu’ndan Havaalanına kadar 13 bin 600 metre boyunda, 15 metre genişliğinde “Modifiye Bitümlü Sert Taş ile Aşınma Tabakası uygulandığını belirten Fen İşleri yetkilileri,”Yapılan topoğrafik ölçümler neticesinde, Esenboğa Yolu’nda zaman içerisinde bozulma, oturma ve ondülasyonların fazla olduğu tespit edilmiş olup, yol profilinde oluşan bozulmaların düzeltilebilmesi için ortalama 4 santimetre trimmer (traşlama) kazısı yapılması öngörülmüştü” diye konuştular.
Yol yüzeyinin kazısı yapıldıktan sonra, düzeltme binder tabakasını müteakiben modifiye bitümlü sert taş aşınma tabakasının serildiğini belirten yetkililer, “Bu sayede, hem yol profilinde oluşan ondülasyon ve eğim bozuklukları düzeltildi, hem de mevcut granit bordürleri korunmuş oldu” dedi.
Sert taştan (bazalt) mofiye edilmiş asfaltın değişik teknik özellikleri olduğunu belirten yetkililer,her hava koşulunda sert taştan (bazalt) modifiye aşınma tabakası sermenin mümkün olmadığını belirterek “Modifiye bitüm için hava sıcaklığının 20 derecenin üzerinde olması gerekiyor. Bu nedenle modifiye asfalt serim çalışması ancak gündüz yapılabiliyor” diye konuştular.
Normal asfalt seriminde bir şeridin servis yolu olarak kullanılabildiğini belirten yetkililer, modifiye asfalt seriminde soğuk derz oluşmaması için yolun tamamen kapatılarak finişerlerin yol genişliği boyunca aynı anda asfalt serimi yapması gerektiğini söylediler.