Metrica
T.C. Ankara Büyükşehir Belediyesi

Metroların Ulaştırma Bakanlığı’na Devri…

- Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek, Ankara’da 4 Farklı Noktada Devam Eden 44 Kilometrelik Metro Yapım Projesinin Ulaştırma Bakanlığı’na Devrine İlişkin Basın Toplantısı Yaptı - Başkan Gökçek: “Ulaştırma Bakanlığı İle Büyükşehir Belediyesi Arasında Çayyolu-Kızılay (1. ve 2. Aşama), Batıkent-Sincan, Tandoğan-Keçiören ve Ankara Metrosu Elektro Mekanik İşlerini Kapsayan 4 Ayrı Devir Protokolü İmzalandı” “Başbakan Erdoğan Başkanlığında Toplanan Yüksek Planlama Kurulu’nun 25. 04.2011 Tarihinde Aldığı Kararla Ankara Metrosu İçin Bu Yıl 250 Milyon Lira Bütçe Ayrıldı” “Ulaştırma Bakanlığı Tarafından Mayıs Ayında Gerçekleştirilecek Yapım İhaleleri Neticelenir Neticelenmez Derhal İnşaata Başlanacak ve İki Yıl İçinde Metroların Tamamına Binmemiz Mümkün Olacak”

02 Mayıs 2011 Pazartesi 01:10
Metroların Ulaştırma Bakanlığı’na Devri…

Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek, Başkent’te 4 farklı noktada inşası devam eden metroların Ulaştırma Bakanlığı’na devrine ilişkin 4 protokol imzalandığını ve 2 yıl içinde bitirilmesi beklenen metrolara Yüksek Planlama Kurulu’nun bu yıl için 250 milyon TL bütçe ayırma kararı aldığını açıkladı. 

1.JPG
Başkan Gökçek, Büyükşehir Belediyesi tarafından kaba inşaatı büyük oranda tamamlanan Sincan-Batıkent, Söğütözü-Kızılay, Keçiören ve Söğütözü-Çayyolu (1 ve 2) metro inşaatlarının Ulaştırma Bakanlığı’na devrine ilişkin Büyükşehir Belediyesi Toplantı Salonu’nda düzenlediği basın toplantısında konuya ilişkin açıklamalarda bulunarak, gazetecilerin sorularını yanıtladı.
Haritalar ve bilgi notları ile metro inşaatlarının geldiği son aşama hakkında bilgi veren Başkan Gökçek, Ankara’da şu anda devam eden 3 ayrı metro çalışması olduğunu ve bu metroların Ulaştırma Bakanlığı’nın Gar’dan Tandoğan’a yapacağı yaklaşık 1 kilometrelik ilave ile toplam 45 kilometreye çıkacağını kaydetti.
Metro inşaatlarının başından itibaren Büyükşehir Belediyesi bütçesinden 828 milyon 362 bin TL harcandığını kaydeden Başkan Gökçek, “Mali gücümüz yeterli olmadığı için Başbakanımıza ve hükümetimize talepte bulunduk, Başbakanımız ve hükümetimiz tarafından bu talep kabul edildi. Bundan sonra metronun Ulaştırma Bakanlığı’na devri ile ilgili Çayyolu-Kızılay, Batıkent-Sincan, Tandoğan-Keçiören ve Ankara Metrosu elektro mekanik işlerini kapsayan 4 ayrı protokol imzaladık” diye konuştu.
Protokollerin ardından metroların Devlet Planlama Teşkilatı ve Yüksek Planlama Kurulu tarafından yatırım programına alındığını ifade eden Başkan Gökçek, Başbakan Erdoğan başkanlığında toplanan Yüksek Planlama Kurulu’nun 25 Nisan 2011 tarihinde aldığı kararla Ankara Metrosu için bu yıl 250 milyon lira bütçe ayrıldığını açıkladı.
Bu karar doğrultusunda metroların tamamlanması için Mayıs ayında yeni bir ihaleye çıkılacağını kaydeden Başkan Gökçek, şu bilgileri verdi:
“Bundan dolayı başta sayın Başbakanımız ve hükümetimize Ankaralılar olarak şükranlarımı sunuyorum. İhale neticelenir neticelenmez derhal inşaata başlanacak ve iki yıl içinde metroların tamamına binmemiz mümkün olacak. Hükümet tarafından nakit sıkıntı olmadığının bildirilmesi de memnuniyet verici bir gelişme. Elektronik mekanik işlerinin hemen başlaması ise mümkün. Onu direkt olarak protokolle Ulaştırma Bakanlığı’na devrettik, hemen başlayacak ve devam edebilecek. İnşallah Ankaramızın kısa sürede bu metrolara kavuşmasını bekliyoruz. ” 

HAVAALANINA YENİ METRO

AK Parti’nin seçim bildirgesinde müjdeli haberler yer aldığına da dikkat çeken Başkan Gökçek, yapımı süren metroların akabinde kent merkezinden havaalanına da yeni bir raylı sistemin yapılacağını belirtti.
18 yıllık belediye başkanlığı boyunca her zaman metro yapımının belediyenin gücünü aştığını ifade ettiğini vurgulayan Başkan Gökçek, “Belediyelerin mevcut olan ekonomik imkanlar ile metroları yapabilmesi kesinlikle mümkün değil. Bütün dünyada bunu hükümetler yapıyor ve belediyelere devrediyor. Ulaştırma Bakanlığı’nın yapmış olduğu bu uygulama da Türkiye’de bu anlamda ciddi bir ilk olacak. Bundan sonra bütün Türkiye’deki metroların hükümetler tarafından yapılıp belediyelere verilmesi ve onlar tarafından işletilmesi gündeme gelecek. Ankaramıza hayırlı uğurlu olsun” diyerek açıklamasını bitirdi. 

Başkan Gökçek, yaptığı bilgilendirmenin ardından basın mensuplarının sorularını yanıtladı. Hatların hangi sırayla bitirileceğine ilişkin bir soruyu Başkan Gökçek, “İhale durumuna göre belli olacak. Muhtemel önce Sincan, onun akabinde Keçiören, belki ikisi aynı anda, sonra Çayyolu. Çünkü aciliyet sıralamasında Keçiören en önde geliyor, onu Sincan takip ediyor, sonra Çayyolu, bunu nüfus yoğunluğu açısından söylüyorum.”
Bir başka soru üzerine metro inşaatlarındaki son durum hakkında bilgi veren Başkan Gökçek, kaba inşaat olarak Kızılay-Çayyolu hattının birinci aşamasının tamamının, ikinci aşamasının yüzde 85’inin, Batıkent-Sincan hattının yüzde 71’inin, Tandoğan-Keçiören hattının yüzde 41’inin tamamlandığını kaydetti. Elektromekanik işlerinin bitiminin ardından en önemli kısmın vagonların alınması olduğunu söyleyen Başkan Gökçek, projenin tamamının Ulaştırma Bakanlığı tarafından yapım tarzında ihale edileceğini, işletmesinin yeni bir protokolle Büyükşehir Belediyesi’ne devredileceğini açıkladı.

- BİZİM PRESTİJ PROJELERİMİZ VAR

Bir gazetecinin “Sizin de çılgın projeleriniz var mı?” sorusuna ise Başkan Gökçek, şu yanıtı verdi:
“Dün bir televizyon programında anlattım, 3 projemiz var. Bunlardan birisi Ankara’nın ışıklandırılması, ikincisi Gençlik Parkı’ndaki ışık, ses ve su gösterisi, üçüncüsü ise Kızılay’ın tarihi bir görünüme bürünmesi için hazırlanan proje. Ama bunun yanında biz projelere çılgın proje tabirini kullanmak istemiyoruz, çünkü patenti İstanbul ve sayın Başbakanımıza ait. Biz projelerimize prestij adını veriyoruz. Bu manada Ankara’da değişik projelerimiz var. Özellikle Hıdırlıktepe’ye yapacağımız müze, Türkiye’nin en büyük müzesi olacak. Yapıldığında göreceksiniz, Universal stüdyolarında hazırlanacak. ”